A szeptember fekete hónap volt az európai autókereskedők számára, mivel az elmúlt év kilencedik hónapjához képest 8,2 százalékkal, 1,304 millióra mérséklődtek az eladások a 27 uniós, valamint az Izlandot, Norvégiát és Svájcot felölelő három EFTA-országban - értesült a Világgazdaság.
Annak ellenére, hogy a szeptember hagyományosan erősebb hónap a nyári szabadságolások lezajlását követően, az 1998 óta legalacsonyabb múlt havi eladási szint arra utal, hogy a pénzügyi válság továbbra is meghatározó a piacon. Az EU15 országokban a visszaesés 9,5 százalékos volt, az EFTA-országokban 9,3, míg az új tagállamok forgalma 9,5 százalékkal bővült.
Nyugat-Európában még a forgalom csökkenése ellenére is 1,211 millió személyautó talált gazdára, míg a régióban a növekedése ellenére is csupán 93 275. Az eladott mennyiség leginkább Nagy-Britanniában mérséklődött, 419 ezerről 330 ezerre.
Magyarországon a múlt hónapban 13 248 autót helyeztek forgalomba, amely 3,57 százalékkal múlja alul a 2007. szeptemberi értéket. A Jato Dynamics megállapítása szerint az első három negyedéves szűkülés elérte a 6,54 százalékot, azaz szeptember végére az elmúlt év azonos időszakához képest 8416-al kevesebb, 120 327 kocsi kapott rendszámot.
A legtöbb kocsit a Suzuki adta el szeptemberben, 2343 darabot, s így 17,69 százalékos részesedést sikerült elérnie, azonban a három negyedéves értékesítése több mint háromezerrel maradt el a tavalyihoz képest. A szűkülő piacon a FIAT okozott meglepetést több mint 20 százalékos forgalomnövekedésével.

Kiderült, óriási változás lesz a Balatonnál: teljesen megváltozik a magyar tenger a 2025-ös szezonra
A Balatoni Hajózási Zrt. jelentős változtatásokat vezetett be a 2025-ös szezonra.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
A fiatalok vállalkozásindítását ösztönzi az OTP Bank új pályázata
OTP Junior Piacralépők címmel vállalkozói versenyt hirdetnek fiatalok számára.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


