A magas energiaárak, az egyre nagyobb zsúfoltság kombinációja, és a változás az emberek autókhoz való hozzáállásában egyre fokozza az érdeklődést az iránt az ötlet iránt, hogy egy autó is lehet olyan dolog, amit bérelnek, majd visszaadják. Egyre többen érdeklődnek az iránt a lehetőség iránt, hogy az autóhasználat jogát veszik meg az autó helyett...
A digitális technológiának köszönhetően a technikai háttér is megoldott, ugyanis könnyűszerrel elérhetővé válnak az autók, legyenek a város bármely pontján. A Zipcar, az Egyesült Államok legnagyobb ilyen szolgáltatója szinte teljes körű szolgáltatást nyújt azoknak az ügyfeleknek, akik éves előfizetési díjat fizetnek (50 dollár, 8100 forint), amivel 26 Észak-Amerikában levő városban kérhetnek autót akár néhány órás, akár több hetes használatra is.
A cégnek jelenleg 225 ezer előfizetője van, amiből 11 ezer csak júliusban csatlakozott, ez háromszor annyi, mint egy évvel korábban ugyanebben a hónapban. Habár ez az ügyfélszám elég kicsi a teljes amerikai autópiachoz képest, még a rosszabb eladási statisztikákat produkáló időszakokban is. Ennek ellenére egyre több autóbérléssel foglalkozó vállalkozás indít hasonló szolgáltatást.
A tapasztalatok szerint ez ráadásul nem csak a pénztárcának tesz jót, hanem a környezetnek is, mivel abban a pillanatban, hogy valaki előfizet erre a szolgáltatásra, jobban odafigyel, hogy mikor mivel utazik, többet használják a tömegközlekedési eszközöket, így sokkal kevesebbet ülnek autóban.
A helyzet viszont problémákat is felvet, kérdéses ugyanis a parkolás. Ha már most is alig találni szabad helyeket, hogyan tervezi a cég a flotta bővítését? Másik kérdés viszont az adóké. Az autóbérlést ugyanis több államban adókötelezettség terheli, ami megemeli a bérleti díjat, viszont csak idő kérdése, hogy ezt mikor terjesztik ki az autó előfizetésekre is, aminek hatására itt is felfelé ívelhetnek az éves díjak...
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.