Szakértők megvizsgálták, 2024 vége felé hogyan fest a dízelautók toplistája.
Illegális futamokból nőtte ki magát az a hazai gyorsulási verseny, amely már évek óta a Hungaroring és néhány vidéki város pályáit szaggatja. A több ezer embert megmozgató sportesemény a fejlődés újabb szakaszába lépett. A nemzetközi gyorsulási futamok vérkeringésébe szeretnének bekapcsolódni a hazai versenyek szervezői és emellett olyan új területek felé is kacsingatnak mint a hitelközvetítés és a vendéglátás - erről is beszélgettünk Lendvai Tamással, az Első Magyar Gyorsulás Kft. gazdasági igazgatójával.
Pénzcentrum: Hogyan jött az ötlet, hogy gyorsulási versenyeket kezdjen el szervezni?
Lendvai Tamás: 1996-ban az utcáról indultunk, néhány ismerőssel, baráttal teszteltük az autóink teljesítményeit, volt egy elhagyatott környék Budaörsön a Metro áruháznál, itt próbáltuk ki, egy szervizúton a gyorsulást.
Az eseménynek hamar híre ment és hétről-hétre egyre többen lettünk. Szeghalmi László és én láttuk a futamszervezésben rejlő lehetőségeket, és elkezdtünk azon dolgozni, hogy legális mederbe tereljük a dolgokat.
Pénzcentrum: Hogyan kerültek be a Hungaroringre?
Lendvai Tamás: 10-12 évvel ezelőtt még nem igazán tartottak a Hungaroringen rendezvényeket a Forma-1 futamon kívül. Viszont már az akkori vezetés is kereste azokat a lehetőségeket, amelyekkel a pályát az éves egy futamon kívül is ki tudnák használni és bevételt termelne.
Ebben a helyzetben kerestük fel Berényi János-t akinek megtetszett az ötletünk és akinek a támogatását élveztük. Így 1996. október 22-én elindult az első verseny. Hatalmas siker volt, rengetegen eljöttek.
Pénzcentrum: Milyen fejlődési utat járt be a verseny?
Lendvai Tamás: Az évek során - persze az amatőr részét megtartva - elég jól elmozdultunk a profi versenyzés irányába, most már országos bajnokság van kiírva autóban és motorban is. Ezzel együtt továbbra is meg akarjuk teremteni a lehetőséget az amatőröknek is, hogy mehessenek egyet a Hungaroringen. Mivel elég nagy médianyilvánosságot kapott a versenyzés, viszonylag könnyen jöttek a szponzorok is, bár volt olyan cég, amelyiket nehezebben lehetett meggyőzni, mivel egy kicsit illegális hangulata volt eleinte, de olyanok is voltak, amelyeknek pont ez volt érdekes. Most már ötödik éve a Mol a névadója a versenynek, ez is mutatja, hogy komolyabb cégek is megjelentek.
Pénzcentrum: Milyen terveket szeretnének a jövőben megvalósítani?
Lendvai Tamás: Az MNASZ-nél megalakult egy Gyorsulási Drag Bizottság, amelynek én vagyok az elnöke. Vannak az országban vadhajtások, vidéken olyan eseményekre is kiadnak engedélyeket, amelyek nem garantálják sem a versenyzők, sem pedig a vendégek biztonságát.
Mi szeretnénk kialakítani egy egységes rendszert, ahhoz, hogy országos bajnokságot tudjunk rendezni, és később bekapcsolódhassunk a nemzetközi vérkeringésbe is.
Jelenleg az országban 7 helyen már ebben, a Szövetség által elfogadott rendszerben és szabályok között rendeznek versenyeket.
A vidéki versenyeken helyi szervezők vannak, a szakmai hátteret mi biztosítjuk. Egyfajta franchise rendszerben működnek ezek a rendezvények, amelyeknek a körét a jövőben is szeretnénk tovább bővíteni.
Pénzcentrum: Említette a nemzetközi terjeszkedést is...
Lendvai Tamás: Ezzel kapcsolatban két fontos lépcső van, az egyik, hogy Romániában és Szlovákiában fogunk rendezni versenyeket 2009-ben, illetve megalapítjuk a közép-európai kupát is.
Emellett Magyarországra elhozzuk a King of Europe-ot, amely egy Európa-kupaszerű versenysorozat, ez volt most Belgiumban, Angliában, Hollandiában, Franciaországban.
Az még azért messze van, amikor elérjük a nemzetközi szintet, ami a 4-5000 lóerős autókban, dragsterekben nyilvánul meg, bár már nálunk is vannak kezdemények. Mi a street kategóriákban tudunk versenyezni, és a magyarok elég jó eredményeket érnek el ebben.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Pénzcentrum: A jelenlegi illegális versenyek milyen hatással vannak az Önök rendezvényeire?
Lendvai Tamás: Próbálunk együttműködni az Országos Baleset-megelőzési Bizottsággal, a rendőrséggel, és közösen fellépni az illegális versenyek szervezői ellen, és megpróbáljuk megértetni velük, hogy a verseny a versenypályára való. De a Hungaroringen rendezett évi 5-6 futam és a vidéki rendezvények az igazi fanatikusokat nem elégíti ki. Tudunk arról, hogy vannak versenyek az utcán, a rendőrség ezt próbálja kordában tartani, de nagyon nehéz ez ellen küzdeni. Ezek az utcai versenyek azonban nem jelentősek, legalábbis ahhoz képest, ami 1996-ben volt, akkor több ezer ember vett részt ezeken, ma viszont csak 10-15 autó.
Nem gondolom, hogy ezek a futamok aláásnák a hivatalos gyorsulások piaci szerepét. De ettől függetlenül egy veszélyes dolognak tartom.
Pénzcentrum: Mennyire koncentrált ez a piac, lehet új szereplők belépésére számítani?
Lendvai Tamás: Voltak kezdeményezések, de új szereplők nehezen tudnak belépni a piacra, mivel itthon kevés egy ilyen esemény lebonyolítására alkalmas pálya. És ezeken pályákon pedig mi már ott vagyunk.
Mi egy sikeres, de kicsi piacon működünk. Ha az autósporton belül nézzük a gyorsulás helyét, szinte minden szakágnál sikeresebb. És mindezek mellett még jelentős infrastrukturális korlátokkal is szembesülne egy esetleges újonnan piacra lépő vállalkozás. Ezért úgy gondolom, hogy a közeljövőben nem valószínűsíthető új szervező megjelenése.
Pénzcentrum: Milyen új területekre szeretnének még belépni? Láttam a honlapjukon, hogy pénzügyi közvetítéssel is foglalkoznak.
Lendvai Tamás: Minden, ami a tömegbázishoz kapcsolható, kézenfekvő fejlődés számunkra. Nagyon nagy az a kör, akik eljönnek a versenyekre, megnézik a honlapunkat, vagy a tévében látják a tudósításokat a versenyekről. Jelenleg 27 ezer klubtagunk van.
Adott tehát egy jelentős potenciális ügyfélkör, mi pedig megpróbáljuk őket a lehető legtöbb termékkel és szolgáltatással kiszolgálni, partnereinken keresztül. Hitelközvetítői tevékenységünk 2007-ben indult el, és az eredmények azt mutatják, hogy ez valóban érdekli az embereket.
Ezen kívül próbálunk még egy lábat felállítani, amely részben a hitelközvetítői tevékenységhez kapcsolódik, gondolkodunk egy európai színvonalú tuningbázis létrehozásán, valamint egy vendéglátóhely hálózat létrehozásán is.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.