A General Motors és egy amerikai műszaki egyetem hallgatói közösen építették a vezető nélküli autók versenyére a lenti képen látható járművet. A fejlesztések során törekedtek arra, hogy a jármű városi körülmények között és terepen egyaránt megállja a helyét. A társaság a győzelmet követően megbízást kapott a technológia utcai autókba történő átültetésének kidolgozására.
A projekt öt éven át tart és egy ötmillió dolláros (750 millió forintos) keretből gazdálkodhatnak. A munka középpontjában az áll, hogy a versenyen eredményesen vizsgázó, de még kidolgozatlan fejlesztéseket tovább gondolják, hogy egy majdani vezető nélküli autóba is alkalmazhatóvá tegyék.
A vezető fejlesztőmérnök elmondta, hogy az új autó forradalmasíthatja, amit a szállításról és a közlekedésről eddig gondoltunk. A közlekedés teljesen megváltozhat, minimálisra csökkenhet a személyi sérüléssel járó és a halálos balesetek száma, ugyanakkor a műszaki felszereltség és a komfortérzet tovább javulhat.

Sokan úgy gondolják, hogy sem az idő, sem a pénz nem lesz elegendő a technológia tökéletesítésére, de a mérnökök bizakodóak. A cégnél úgy vélik, hogy a csapat már letette azokat az alapokat, amelyre a fejlesztések épülnek. A munka óriási erőfeszítéseket követel meg a mérnököktől, a cél egy olcsó, életképes és eladható rendszer megvalósítása.
Az eddig eredmények is figyelemre méltóak, az elmúlt évi versenyen a csapat által épített jármű húsz másodperccel a második helyezett előtt ért célba, a legmagasabb sebesség pedig elérte az 55 mérföldet (88 km/h).

Iszonyat értékes kincset rejt a magyar föld: szörnyű, ahogy elpazaroljuk, pedig használni is lehetne
Magyarország geotermikus adottságai kiemelkedőek.

Itt verte el a legtöbb magyar a játékpénzt a SZÉP-kártyákról: ez történik, ha minden zseb átjárható?
A SZÉP-kártya tulajdonosok közel 12 százalékkal többet költöttek kártyáikról 2025 első negyedévében, mint tavaly.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
Portfolio Gen Z Fest 2025


