11 °C Budapest

Vége a Volvónak? Ha nem hoz eleget, leépíthetik!

Pénzcentrum
2008. május 5. 15:00

A világpiacon túl sok féle autó van, a vevők száma azonban rohamosan csökken. Ma már nem a legjobb megoldás egy új autó piacra dobása, sőt, a gépjárműiparban dolgozók mind egyetértenek abban, hogy a gyengéknek mennie kellene, mivel az alacsony eladási szinttel csak többletköltségeket jelentenek a gyáraknak. Egy márkától viszont nem ilyen egyszerű megszabadulni...

Sokan vannak azon a véleményen, hogy a Fordnak ejtenie kellene a Mercury-t és a Volvót, bár kimondani még senki sem mondta ki. Egészen mostanáig, amikor egyre többen kezdik hangoztatni, hogy erre ténylegesen szükség lenne, az autógyárnak meg kellene szabadulnia a két márkától, ugyanis mind a kettő már csak erőlködik. A General Motors egyik alelnöke is ezt a véleményt hangoztatja, nem alaptalanul, a GM ugyanis már átélt egy ilyen helyzetet. 2005-ben vált nyilvánvalóvá, hogy a cég túl sok márkával rendelkezik, fontolóra kellett venni, hogy leépítsék azokat, amelyek nem teljesítenek az elvárásoknak megfelelően.

A korábbi divat, amikor szinten egymást érték az újonnan kiadott autók, már elmúltak, a csökkenő eladások közepedte a gyártóknak inkább azokra kell összpontosítaniuk, amelyek még képesek vonzani a vevőket, azoknak a modelleknek a gyártását pedig, amik csak döglődnek, egyszerűen meg kell szüntetni.

Az elmúlt 5 évben mind a Mercury, mind a Volvo eladásai 36 illetve 4 százalékkal estek. És még azután is, hogy a GM-nek sikerült leépítenie a veszteséges Oldsmobile részlegét, nem kevés ellenvéleménnyel mind a kereskedők, a vásárlók és az újságírók részéről is, számos olyan márka van, aminek ugyanerre a sorsra kellene jutnia.

Az alapvető probléma viszont, hogy nem könnyű egyszerűen megszüntetni vagy akár eladni egy márkát. A dolognak három akadálya is van. Egyrészt ezzel vevőket veszít a gyártó, másodsorban a kereskedőket is felbőszíti, harmadrészt pedig jelentős költségei vannak a munkavállalók elbocsátásának és a gyárépületek bezárásának is.

A bezárással a Mercury hívek nem lehet tudni, hogy melyik modellt fogják választani. Egyesek szerint a Lincoln egy alternatíva lehet, de az is lehet, hogy nagy részük átpártol egy másik gyártóhoz. Így még ha veszteséges is volt a részleg, a Ford eladások százezreitől vehet búcsút, amit a jelenlegi piaci helyzet közepedte nem biztos, hogy megtehet.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

A Ford a múlt hónapban jelentette be, hogy megszabadult a Jaguártól és a Land Rovertől, összesen 2,3 milliárd dollárt ( kapott értük az indiai Tata Motorstól. Az Aston Martin-t pedig tavaly adta el. Ezzel a Volvo maradt az egyetlen modell a prémium autók közül. Az iparági megbecsülése nagyon jó, a vevők szeretik és a törésteszteken is nagyon jó eredményeket ért el. A feltételezéseket már mind a Ford, mind a Volvo kommentálta, a két fél összecsengő nyilatkozata alapján szó sincs a márka leépítéséről vagy eladásáról.

Az viszont tény, hogy a Volvo költségei viszonylag magasak és tervbe van véve ezeknek a csökkentése az autók még elegánsabbá tételével együtt. Így egyáltalán nincs szó arról, hogy eladnák a divíziót. Bár a BusinessWeek információ szerint már erre is születtek kommentárok, sokak szerint csak egyelőre nincs szó eladásról...

Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

NAPTÁR
Tovább
2025. május 7. szerda
Gizella
19. hét
Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2025. május 7. 21:10