A világpiacon túl sok féle autó van, a vevők száma azonban rohamosan csökken. Ma már nem a legjobb megoldás egy új autó piacra dobása, sőt, a gépjárműiparban dolgozók mind egyetértenek abban, hogy a gyengéknek mennie kellene, mivel az alacsony eladási szinttel csak többletköltségeket jelentenek a gyáraknak. Egy márkától viszont nem ilyen egyszerű megszabadulni...
Sokan vannak azon a véleményen, hogy a Fordnak ejtenie kellene a Mercury-t és a Volvót, bár kimondani még senki sem mondta ki. Egészen mostanáig, amikor egyre többen kezdik hangoztatni, hogy erre ténylegesen szükség lenne, az autógyárnak meg kellene szabadulnia a két márkától, ugyanis mind a kettő már csak erőlködik. A General Motors egyik alelnöke is ezt a véleményt hangoztatja, nem alaptalanul, a GM ugyanis már átélt egy ilyen helyzetet. 2005-ben vált nyilvánvalóvá, hogy a cég túl sok márkával rendelkezik, fontolóra kellett venni, hogy leépítsék azokat, amelyek nem teljesítenek az elvárásoknak megfelelően.
A korábbi divat, amikor szinten egymást érték az újonnan kiadott autók, már elmúltak, a csökkenő eladások közepedte a gyártóknak inkább azokra kell összpontosítaniuk, amelyek még képesek vonzani a vevőket, azoknak a modelleknek a gyártását pedig, amik csak döglődnek, egyszerűen meg kell szüntetni.
Az elmúlt 5 évben mind a Mercury, mind a Volvo eladásai 36 illetve 4 százalékkal estek. És még azután is, hogy a GM-nek sikerült leépítenie a veszteséges Oldsmobile részlegét, nem kevés ellenvéleménnyel mind a kereskedők, a vásárlók és az újságírók részéről is, számos olyan márka van, aminek ugyanerre a sorsra kellene jutnia.
Az alapvető probléma viszont, hogy nem könnyű egyszerűen megszüntetni vagy akár eladni egy márkát. A dolognak három akadálya is van. Egyrészt ezzel vevőket veszít a gyártó, másodsorban a kereskedőket is felbőszíti, harmadrészt pedig jelentős költségei vannak a munkavállalók elbocsátásának és a gyárépületek bezárásának is.
A bezárással a Mercury hívek nem lehet tudni, hogy melyik modellt fogják választani. Egyesek szerint a Lincoln egy alternatíva lehet, de az is lehet, hogy nagy részük átpártol egy másik gyártóhoz. Így még ha veszteséges is volt a részleg, a Ford eladások százezreitől vehet búcsút, amit a jelenlegi piaci helyzet közepedte nem biztos, hogy megtehet.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A Ford a múlt hónapban jelentette be, hogy megszabadult a Jaguártól és a Land Rovertől, összesen 2,3 milliárd dollárt ( kapott értük az indiai Tata Motorstól. Az Aston Martin-t pedig tavaly adta el. Ezzel a Volvo maradt az egyetlen modell a prémium autók közül. Az iparági megbecsülése nagyon jó, a vevők szeretik és a törésteszteken is nagyon jó eredményeket ért el. A feltételezéseket már mind a Ford, mind a Volvo kommentálta, a két fél összecsengő nyilatkozata alapján szó sincs a márka leépítéséről vagy eladásáról.
Az viszont tény, hogy a Volvo költségei viszonylag magasak és tervbe van véve ezeknek a csökkentése az autók még elegánsabbá tételével együtt. Így egyáltalán nincs szó arról, hogy eladnák a divíziót. Bár a BusinessWeek információ szerint már erre is születtek kommentárok, sokak szerint csak egyelőre nincs szó eladásról...

Iszonyat értékes kincset rejt a magyar föld: szörnyű, ahogy elpazaroljuk, pedig használni is lehetne
Magyarország geotermikus adottságai kiemelkedőek.

Itt verte el a legtöbb magyar a játékpénzt a SZÉP-kártyákról: ez történik, ha minden zseb átjárható?
A SZÉP-kártya tulajdonosok közel 12 százalékkal többet költöttek kártyáikról 2025 első negyedévében, mint tavaly.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
30 éve együtt – az INTERSPAR múltja, jelene és jövője (x)
A SPAR Magyarország nem csupán egy új üzlettípust hozott be az országba, hanem egy modern, kényelmes és családbarát vásárlási élményt is, amely azóta is milliók mindennapjainak része.
Portfolio Gen Z Fest 2025


