A nyári turisztikai időszak kezdetével, május 1-jétől a négynapos autópálya-matricák ára 1170 forintról 1530 forintra emelkedik. A magasabb árak 2008. szeptember 30-ig maradnak érvényben, utána ismét a csökkentett díjat kell fizetni a matricákért.
Más országok és külföldi autópálya-társaságok gyakorlatához hasonlóan az autópályákat eseti jelleggel használók számára előnyös, csak a D1-es kategóriában vásárolható négynapos e matricákat szezononként Magyarországon is eltérő áron lehet megvásárolni. A nyári hónapokban jelentősen emelkedik az autópályák forgalma, ami részben a hazánkba látogató külföldieknek, részben pedig a belföldi túrizmus élénkülésének köszönhető. A négynapos e-matricák szezonális díjemeléséből származó többletbevétel egyrészt a megnövekedett forgalom okozta nagyobb üzemeltetési és fenntartási költségek fedezésére szolgál, másrészt ennek segítségével tartható fenn a turisztikai szezonon kívül érvényes kedvezményes árszint. A díjszabás szezonális változásait a 36/2007. (III.26.) számú GKM rendelet 6.§-a írja elő. Az áremelés az úgynevezett virtuális matricavásárlási lehetőségekre is vonatkozik (internet, SMS, telefonhívás, mobiltelefon + bankkártya).
Az árváltozás az úgynevezett motoros e-matricákat is érinti. A kétkerekű járművek tulajdonosai 2008. január 1-től fél áron vásárolhatják meg a D1 kategóriás négynapos e matricát, amely május 1-től 585 forint helyett 765 forintba kerül. A motoros úthasználati jogosultságot a megszokott módon, tehát az ÁAK Zrt. ügyfélszolgálati irodáin, viszonteladói hálózatán, illetve az ismert virtuális értékesítési csatornákon (internet, SMS, telefonhívás, bank kártyás fizetés) keresztül lehet megváltani.
A tavalyi és a tavalyelőtti év értékesítési tapasztalatai alapján elmondható, hogy továbbra is erőteljes mértékben növekszik az eladott négynapos matricák darabszáma. Az utazók legnagyobb számban a nyári hónapokban, különösen júliusban és augusztusban vásárolják az úthasználati jogosultságnak ezt a típusát.

Az Állami Autópálya Kezelő Zrt. az autópálya-matricák értékesítését és ellenőrzését 2006. január 1-je óta a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ (KKK) megbízása alapján végzi. A matrica és pótdíj bevételek a KKK által üzemeltetett Útpénztár költségvetésének bevételi oldalát erősítik, és így azokat a közúthálózat üzemeltetésére és fenntartására fordítják.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Az úthasználati jogosultság ellenőrzése az új e-matricás rendszerben továbbra is a megszokott módon, rendszám alapján történik. 2007-hez hasonlóan az autósok idén nyáron is a teljes magyarországi autópálya-hálózaton számíthatnak fixkamerás, mobilkamerás és mobilcsoportos ellenőrzések mellett tereléses ellenőrzési akciókra is. Ennek során az érintett hatóságok (Rendőrség, Közlekedési Felügyelet, VPOP, Katasztrófavédelem és az ÁAK Zrt. mobil ellenőrző csoportjai) összehangoltan vesznek részt az autópálya teljes forgalmának átvizsgálásában.
A Társaság felhívja a figyelmet az idevonatkozó jogszabályi előírásra, mely szerint a díjköteles autópálya-szakaszokat csak érvényes e matricával lehet igénybe venni, tehát azt már a pályára való felhajtás előtt meg kell vásárolni. Fontos tudnivaló továbbá, hogy az e matricát személyesen vásárlók az aláírásukkal, az SMS-ben vásárlók pedig a válaszüzenetükkel igazolják az adatok (rendszám, díjkategória, érvényesség kezdete) hitelességét, ezért hitelesítés előtt fontos ezeket alaposan ellenőrizni. A tévesen rögzített rendszám pénzbüntetés kiszabását vonja maga után.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Meghívó (x)
XXVII. közgyűlését tartja az MGYOSZ
Portfolio Gen Z Fest 2025


