Nem törte meg a Forma 1-es csapatok szponzori bevételeinek növekedését a cigarettagyártók Európából való kitiltása, a 11 csapat jelenleg az évezred elejére jellemzőnél másfélszer nagyobb büdzséből, mintegy 3,2 milliárd dollárból gazdálkodhat. A legtehetősebbek természetesen továbbra is a gyári istállók - írja a Világgazdaság.
A legtöbb pénzt az autógyártók költik a száguldó cirkuszra, az ő szerepük azonban kettős: jogilag ugyan tulajdonosnak tekinthetők, a céljaik alapján azonban tulajdonképpen ők is szponzorok. Az abszolút rekorder a Honda, mely a Horizont Sport értesülései szerint idén 350 millió dollárt szán saját csapata F1-es részvételére és további 80 millióval támogatja a Super Agurit.
A mezőnyből kiemelkedik a Red Bull, mely két csapata működtetéséhez csaknem 240 millió dollárral járul hozzá, így számos autógyártónál is többet költ.
A szponzorok közül a Vodafone 75,5, a Williams istálló névadójaként szereplő AT&T pedig 25 milliót utalt át támogatott csapatának.
Szakértők szerint a következő években is folytatódhat a Forma 1-ben az elmúlt esztendőkre jellemző 10-15%-os bővülés a támogatói pénzek terén, így sem nagyobb visszaesésre, sem pedig ugrásszerű növekedésre nem kell számítani.