Az autósok lassan azon lepődnek meg, ha üzemanyag áremelés nélkül telik el egy hét. Márciusban jobban jártak a benzines gépjárművek tulajdonosai, a benzinárak stagnáltak, átlagosan egy forintos csökkenést figyelhetünk meg, azonban a gázolaj ára ismét emelkedett. Rossz hír a diesel autóval közlekedőknek, hogy az egy hónappal ezelőtti 304 forintos literenkénti átlagár újabb 7 forinttal emelkedett. Nézzük mi a tendencia hazánkban és a kontinens többi országában.
A hazai autós a legolcsóbb kutakon is háromszáz forint felett tud csak gázolajat tankolni, a márciusi áremeléssel az utóbbi időben már harmadszor döntött árrekordot ez az üzemanyagfajta. A kutak üzletpolitikáját ismerve a benzin ára jobban szóródik, a hipermarketek szomszédságában 285 forintért, az autópályákon 310 forint körül tankolhatunk egy liter benzint.

A kontinens többi országában hasonló tendencia figyelhető meg. A benzinárak továbbra is Romániában és Bulgáriában a legalacsonyabbak, átlagosan 260 forint alatt van egy liter üzemanyag. A vizsgált időszakban a korábban verhetetlen ciprusi gázolajárak jelentősen megugrottak, ebben a tekintetben Málta vette át a vezető szerepet, ott átlagosan 263 forintba kerül egy liter diesel.

A balti államok polgárai még mindig legalább 10 %-kal olcsóbban tankolhatnak tőlünk, de a gázolaj ára ezekben az országokban is emelkedett. A spanyol, a görög és az ír üzemanyagárak állnak legközelebb a magyar szinthez, északi és nyugati szomszédunknál 5-7 %-kal magasabb árakra számíthatunk, ha megállunk tankolni.
A nyugat-európai országokban 20-30 %-kal többet kell fizetni a kutakon a benzinért, a gázolaj ára a hazai áremelkedés és a vizsgált időszakban az euro gyengülése miatt nem tér el ekkora mértékben. A sort Belgium és Hollandia zárja 370 és 395 forintos benzinárral, ezekben az országokban a gázolaj ára csak 85 %-a a benzinének.
A legdrágábban a briteknél kaphatunk gázolajat, a többi nyugati országban 10-15 %-kal drágább a diesel, mint hazánkban. A gázolaj-árak euróban mért növekedése Máltától, Finnországtól, az Egyesült Királyságtól és Írországtól eltekintve Európa-szerte megfigyelhető. Mértéke 3 és 9 % között van, ha az árfolyamváltozást kiküszöböljük, a gázolajárak emelkedése akkor is átlagosan 5 %-os volt Európában.

Euro alapon az észt benzin és a ciprusi gázolaj emelkedett a legnagyobb mértékben, csökkenés csak a skandináv területeken és a brit szigeteken figyelhető meg. A hazai üzemanyagárak változását euró alapon vizsgálva felerősíti az euró/forint árfolyamváltozás a vizsgált időszakban. Amíg a benzinár forintban stagnál, addig az árfolyamváltozás miatt euróban kifejezve jelentősebb emelkedést mutatnak a számok.

Indulhat a tippelés meddig bírja a Petőfi híd: a felújítás tervezésének megpályáztatására sincs pénz
Budapest vezetése egyelőre nem tudja megkezdeni a súlyosan korrodálódott Petőfi híd felújítását.

Iszonyat értékes kincset rejt a magyar föld: szörnyű, ahogy elpazaroljuk, pedig használni is lehetne
Magyarország geotermikus adottságai kiemelkedőek.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
30 éve együtt – az INTERSPAR múltja, jelene és jövője (x)
A SPAR Magyarország nem csupán egy új üzlettípust hozott be az országba, hanem egy modern, kényelmes és családbarát vásárlási élményt is, amely azóta is milliók mindennapjainak része.
Portfolio Gen Z Fest 2025


