Sokadszor próbálkoztak az ötven éve született, de immár tizenhat éve eltemetett Trabant márka feltámasztásával. Most talán van némi remény az újjáéledésre - írja a Népszabadság.
Az utolsó, pontosan 3 086 862. Trabant 1991. április 30-án gördült le a zwickaui szalagról, ám a Last Edition példányokat jóval később, csak 1995 októberében értékesítették, mert az utolsó 444 Universal török importőre csődbe ment. A kombik egy kikötőben árválkodtak, ám a sachenringi gyárat birtokló Rittinghaus testvérek jó üzletet szimatolva visszahajózták a szállítmányt, és kisebb javítások után 19 444 márkáért minden darabját eladták. Még abban az évben bemutattak egy teljesen új modellt, de a Volkswagen-motoros UNI1 hibrid soha nem került sorozatgyártásra, egyetlen példánya múzeumban pihen.
Egy amerikai-üzbég vegyes vállalat taskenti kerékpárgyárában próbált összeszerelni Trabikat gyapotszár alapanyagú karosszériával 1997-ben, ám a kétezer dolláros népautó csak álom maradt, a keletnémet eredeti duroplast ruháját fenolból és gyapjúszálból kreálták. Egy magyar vállalkozás használt Trabantok felújított szerkezeteire épített Alma nevű nyitott autót, ám ez a próbálkozás is tiszavirág-életűnek bizonyult.
Vannak, akik még mindig látnak üzletet a keletnémet népautóban, és talán újjászülethet a nem éppen tiszta üzemmódjáról emlékezetes Trabant, amelynek márkajogát a német Herpa játékgyár birtokolja. Az igazgató, Klaus Schindler az "initiative newTrabi" kezdeményezéssel utcára akarja vinni a német ikont - az erősen retrós prototípus kész, igaz, még csak 1:10 arányú maketten. Az autó formájában őrzi a hagyományt, technikájában viszont biztosan változni fog. Erről egyelőre többféle elképzelés létezik, az egyik változat szerint háromhengeres minidízel hajtaná, amelyet a héten nyíló Frankfurti Nemzetközi Autószalonon állítanak ki. Az, hogy mennyire fog megnőni, a közönség reakciójától függ, lehet, hogy ez is csak a Trabant Saga újabb fejezete lesz.

Indulhat a tippelés meddig bírja a Petőfi híd: a felújítás tervezésének megpályáztatására sincs pénz
Budapest vezetése egyelőre nem tudja megkezdeni a súlyosan korrodálódott Petőfi híd felújítását.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
30 éve együtt – az INTERSPAR múltja, jelene és jövője (x)
A SPAR Magyarország nem csupán egy új üzlettípust hozott be az országba, hanem egy modern, kényelmes és családbarát vásárlási élményt is, amely azóta is milliók mindennapjainak része.
Portfolio Gen Z Fest 2025


