Úgy tűnik, hogy a fővárosi közlekedés legjelentősebb költségei egyre inkább a torlódásokhoz kötődnek, az összes kiadás pedig elérte az 532 milliárd forintot - írja a Napi Gazdaság.
A költségekért cserébe viszont egyre lassúbb szolgáltatást kaphatnak az autósok egy nemrégiben kiadott tanulmány szerint. Ugyanis 1996 és 2005 között a csúcsidőszakokban az autók átlagsebessége 35,5-ről 22,3 km/órára csökkent.
A BKV szintén megerősíti ezt a tendenciát, az autóbuszok sebességcsökkenése különösen nagymértékű volt az elmúlt egy évben, 5 százalékkal lassabban tudnak csak közlekedni a fővárosi utakon.
A különösen rossz helyzetben lévő kerületek az V., VI., és VII. kerületek, ahol a lakosság mindössze 7 százaléka él, de több mint egy ötöde dolgozik, így az utazási igény magas. A Nagykörúton az elmúlt 5 év alatt 40 százalékkal lassabban haladtak az autósok, 2003-ban már csak átlagosan 13km/órával, ami alacsonyabb mint a kerékpárosok sebessége.
A benzinköltségeket figyelembe véve a tanulmány szerint egy km/órás csökkenés 10-15 milliárd forinttal növeli a buszok, és gépkocsik utazási költségeit.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Ezzel szemben a fővárosban folyamatosan nő az autók száma, 2005-re már megközelítette a 600 ezret, miközben a lakosság 12 százalékkal csökkent. Így egyre kevesebb az igény a tömegközlekedésre is, az átlagosan megtett távolság 20 százalékkal kevesebb, mint 5 évvel korábban.
A budapesti közlekedés mára elérte azt a szintet, ami miatt már több nagyvárosban, mint London, vagy Stockholm, fizetőssé tették a belvárosi közlekedést. Ehhez viszont legalább a parkolási lehetőségeket, és az autóbusz-hálózatot fejleszteni kéne.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Az energiatárolás ideje eljött – Az Ön cége készen áll rá? (x)
Az energiatárolás ma már nem opció, hanem versenyelőny. A PV Napenergia szakértelemmel és jogosultsággal segít megvalósítani.
-
A zsalupiac, mint a nagyberuházások trendmutatója (x)
A nagyberuházásokon használt zsaluk forgalma jól mutatja a piaci trendeket. A Meva dunakeszi regionális logisztikai központja a nyugat-európai kivitelezőket is kiszolgálja.
-
Ipar Napjai és Automotive Hungary – Mindenki egy helyen (x)
Hazánk legnagyobb ipari eseménye vár minden szakembert: ipari innovációk, költséghatékony megoldások, üzleti lehetőségek, networking, KKV-kat segítő pályázatok.
Portfolio Gen Z Fest 2025


