A megadott határidőhöz képest egy nappal korábban fejeződik be az M7-es autópálya felújításának első üteme.
Az augusztus 21-én kezdődött burkolatfelújítás első periódusa a jobb pálya teljes lezárását igényelte az M7-es autópálya első öt kilométerén, miközben a forgalmat az M1-M7 elválási pontjánál teljes egészében az M1-es autópályára terelték. Az eredeti ütemterv szerint a munkálatok második fázisa szeptember 1-én indult volna, amikor az autókat részben továbbra is az M1-es autópályára terelik, de alternatív útvonalként megnyílik egy Balaton felé haladó sáv is a felújítás alatt álló rész bal pályáján, amelyet a 13-as kilométerszelvénynél vezetnek vissza a jobb pályára. Ez a megoldás természetesen jelentősen enyhíti a szóban forgó szakasz forgalmát.
Mivel a felújítás a magyar gyorsforgalmi úthálózat egyik legforgalmasabb részét érinti, az Állami Autópálya Kezelő Zrt. és a kivitelezéssel megbízott cég, a Mota-Engil Hungária Kft. elsődleges célja a beruházás minél gyorsabb befejezése, ezért a munkavégzés az indulástól kezdve két műszakban és teljes kapacitással folyik (a kivitelező bármikor képes éjszaka is munkát végezni, de erre a környéken lakók külön kérése miatt nem került sor). Ennek eredményeképpen - az utóbbi napok esős időjárása ellenére - a megadott ütemtervhez képest egy nappal korábban, ma délután három és négy óra között megnyitják az M7-es autópálya előző sávját.
Az utazók tájékozódását segíti az a változtatható jelzésképű óriáskivetítő, amelyet az ÁAK Zrt. szakemberei telepítettek az M1-M7 elválási pontjának környezetében. Az elválasztó sávban elhelyezett 30 négyzetméteres kivetítő statikus képek és animációk megjelenítésére is alkalmas, így ma délutántól a forgalomterelés megváltozásáról és a lehetséges útvonalakról is információt szerezhetnek róla az arra közlekedők.
A Társaság szakemberei a forgalomterelés kiépítése óta csupán két alkalommal tapasztaltak nagyobb torlódást az érintett szakaszon, ami az előzetes várakozásokhoz képest jóval kedvezőbb fejlemény. Az első esetben a múlt hét pénteki csúcsforgalom idején növekedett meg nagyobb mértékben az utazási idő, a második esetben az érdi csomópont aszfaltozási munkálatainak megkezdése miatt alakult ki hosszabb kocsisor.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Milliárdos biznisz a háttérben: a göngyölegtisztítás lehet a magyar beszállítók aduja
Pirint Tamást, a Logicon Invest ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Ez Magyarország egyik legkedvezőbb vállalati hitelterméke (x)
Már igényelhető a Nemzeti Bajnokok Hitelprogram akár 30 százalék vissza nem térítendő támogatással kombinált kamatmentes kölcsöne az MFB Pont Plusz hálózatban.


