Tavaly szeptemberben tekintettük végig utoljára, hogy hogyan alakulnak a főváros különböző kerületeiben a parkolási díjak, melyek meg nem fizetése kis kék csomagok megjelenését eredményezi a szélvédőnkön, melyben minden valószínűség szerint a parkolási cédulán szereplő összegnél nagyobb büntetés vár minket. Jól jellemzi azonban a budapesti autósok kockázatvállalási készségét és a közterület fenntartók szorgalmas munkáját az a több száz millió forintnyi tartozástömeg, amely sorsáról nemrégiben keveredett heves vita az egyik parkolótársaság és a VI. kerületi önkormányzat között.
A parkolási díjak és a büntetési csomagok azonban nem csupán a fővárosban jelentenek bosszúságot az autósoknak, a megyei jogú városok és az ország több nagyobb városa is parkolási díjat szed a kiemelt területek utcáin várakozó autósoktól. A belföldi kirándulókat és turistákat segítendő a budapesti mellett a megyei jogú városokra jellemző parkolási díjakat is összegyűjtöttük.
Fővárosi parkolási díjak: van, ami nem változik?
Budapest honlapját böngészve meglepődve tapasztaltuk, hogy a budapesti kerületekre vonatkozó parkolási díjak mit sem változtak 2006 szeptemberében megjelent cikkünk óta. Ennek oka, hogy a parkolási díjakról a fővárosi önkormányzat dönt, amely rendeletben határozza meg a különböző utcákban parkoló autósok által fizetendő összegeket, az utolsó parkolási díjakról szóló rendelet pedig még 2005-ben született meg.

Tehát továbbra is a budai vár területén kell a legtöbbet fizetnünk egy órányi parkolásért, pontosan 430 forintot. A belváros egyéb kerületeiben a legalacsonyabb óránkénti tarifa 115 forint, a legmagasabb pedig 265 forint maradt.
Nyugattól keletre: nincs új a Nap alatt?
A következőkben a megyei jogú városok parkolási díjaival ismerkedünk meg közelebbről. Itt kell megjegyeznünk, hogy a vidéken jellemző díjak felkutatása egyáltalán nem egyszerű feladat, a budapesti tarifákról szóló hírek egyenest információtengernek tűnnek a vidéki díjakat magukban rejtő jórészt már nem aktuális újságcikkek mellett.
JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 300 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 324 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 71 484 forintos törlesztőt (THM 11,39%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Főként a Zalaegerszegre vonatkozó tarifák begyűjtése okozott nehézséget, Tatabányán pedig a jelek szerint még ingyen parkolhatnak a lakók, a díjak bevezetése információink szerint ugyanis még csak az önkormányzat tervei közt szerepel.

A diagramokon szereplő információk összefésülésekor is nehézségekbe ütköztünk, mert a különböző megyeszékhelyek eltérő besorolást alkalmaznak, néhány helyütt, úgy mint Győrben, Nyíregyházán és Egerben megkülönböztetnek kiemelt utcákat, területeket is. A legtöbb városban azonban a három övezetes felosztást alkalmazzák, mely a parkoló jegyek színének függvényében lehet piros, zöld, sárga, illetve zöld, sárga, kék.

Általánosságban elmondható, hogy a nyugati megyékben némileg drágább a parkolás, a tarifák azonban kevéssé függnek a település földrajzi elhelyezkedésétől, azokat főként a település lélekszáma, a lakosság által használt személygépkocsik száma, és a turisztikai célpontok minősíthető területek elhelyezkedése határozza meg.
Hiszen Budapest esetében is az önkormányzat nyíltan deklarált célja, hogy a díjakon keresztül bizonyos helyekről kiszorítsa az autósforgalmat. Vidéken a parkolási díjat elkerülni kívánó autósoknak némileg egyszerűbb a dolga, hiszen a több száz ezres lélekszámú nagyvárosokat kivéve, a kisebb távolságok miatt könnyedén parkolhatnak olyan helyen, ahol a gyaloglásért cserébe a zsebükben marad a néhol pesti átlagot is megütő tarifa.

Indulhat a tippelés meddig bírja a Petőfi híd: a felújítás tervezésének megpályáztatására sincs pénz
Budapest vezetése egyelőre nem tudja megkezdeni a súlyosan korrodálódott Petőfi híd felújítását.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
30 éve együtt – az INTERSPAR múltja, jelene és jövője (x)
A SPAR Magyarország nem csupán egy új üzlettípust hozott be az országba, hanem egy modern, kényelmes és családbarát vásárlási élményt is, amely azóta is milliók mindennapjainak része.
Portfolio Gen Z Fest 2025


