Január 1-jétől az unióban már nemcsak a 2002 után, hanem a korábban forgalomba hozott, ronccsá vált autók átvételéről is térítésmentesen kell gondoskodniuk a gyártóknak, hiába lobbiztak, hogy az ingyenes visszavételi kötelezettség milliárdos veszteséget jelent az ágazatnak - írja a Világgazdaság.
Hazánkban a tulajdonosok a márkakereskedések mellett a szigorú környezetvédelmi előírásoknak megfelelő regisztrált bontókban adhatják le a roncsokat.
A jogszabály ugyan előírja, hogy a roncsot ingyen kell átvenni, az átvevőket azonban kötelezi egy bontási igazolás megvételére, melynek 2,950 Ft-os díját a bontók több esetben kezelési és hasznosítási költség címén a tulajdonosra terheli.
A fentiek miatt számos tulajdonos nem regisztrált bontóba viszi az autóját, ahol több ezer forintot kap a roncsért, az adót és a kötelező biztosítást pedig úgy kerüli el, hogy bejelentik, hogy ellopták járművüket. Kerülőutas megoldást jelenthet a forgalomból történő átmeneti kivonás is, mely szintén mentesít a terhek alól, ezt követően pedig a tulajdonos döntése, hogy milyen formában szabadul meg autójától.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Milliárdos biznisz a háttérben: a göngyölegtisztítás lehet a magyar beszállítók aduja
Pirint Tamást, a Logicon Invest ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Ez Magyarország egyik legkedvezőbb vállalati hitelterméke (x)
Már igényelhető a Nemzeti Bajnokok Hitelprogram akár 30 százalék vissza nem térítendő támogatással kombinált kamatmentes kölcsöne az MFB Pont Plusz hálózatban.


