Az Európai Bizottság azt fontolgatja, hogy minden tagországban kötelezővé teszi az autósok számára a tompított fényszóró nappali használatát lakott területen kívül.
A harmonizáció hívei azzal érvelnek, hogy a tompított fényszóróknak köszönhetően három-öt százalékkallehetne csökkenteni a közúti balesetek halálos áldozatainak a számát.
A tompított fényszóró állandó használatát először Svédországban vezették be: ott 1967 óta mindenütt - tehát a városokban is - kötelező bekapcsolni. A példát hamarosan a többi skandináv ország is követte, és ma már tizennégy EU-tagállamban van ilyen előírás. Más kérdés, hogy ez a legtöbb helyen - például Magyarországon is - csak lakott területen kívül érvényes, sőt egyes országokban nem is az év egészében, hanem csak a téli időszakban.
A tervezett előírást sokan környezetvédelmi és közlekedésbiztonsági szempontból is támadják, rámutatva: a tompított fényszórók miatt rosszabbul látszanak a féklámpák.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.








