Az idén június közepén kezdődnek meg az Állami Autópálya Kezelő zrt. autópálya-felújítási programjának ez évre tervezett munkálatai. A felújítási tervek elkészítésekor továbbra is elsődleges szempont volt, hogy a kivitelezésre a forgalom lehető legkisebb zavarása mellett és a lehető legrövidebb időn belül kerüljön sor. A felújítások költségeihez az ÁAK zrt. és az Útgazdálkodási Koordinációs Igazgatóság (UKIG) között kötött fenntartási és üzemeltetési szerződés szolgál alapul.
Az idén június közepén kezdődnek meg az Állami Autópálya Kezelő zrt. autópálya-felújítási programjának ez évre tervezett munkálatai. A felújítási tervek elkészítésekor továbbra is elsődleges szempont volt, hogy a kivitelezésre a forgalom lehető legkisebb zavarása mellett és a lehető legrövidebb időn belül kerüljön sor. A felújítások költségeihez az ÁAK zrt. és az Útgazdálkodási Koordinációs Igazgatóság (UKIG) között kötött fenntartási és üzemeltetési szerződés szolgál alapul.
Várhatóan június közepén a félpályás terelés kiépítésével veszi kezdetét a felújítási program idei évre előírt első és egyben legjelentősebb felvonása, melynek során az M3-as autópálya Gyöngyös és Füzesabony közötti szakaszán mintegy 46 kilométernyi burkolatfelületet újítanak fel a kivitelezők. Az első ütemben a Budapest felé vezető baloldal 113-99. km-szelvényei közé eső részen, majd négy nappal később a 96-80. km-szelvények közötti szakaszon kezdődik meg az építkezés, amely várhatóan október közepéig tart.
Nagyobb csomópont-felújítási munkálatok indulnak július közepén Tatabánya, Tata és Komárom térségében az M1-es autópályán. A várhatóan október végéig tartó beruházás keretében a kivitelező többek között teljes burkolatcserét fog elvégezni a csomóponti ágakon, melyeket az építkezés idejére le kell zárni.
Nagyszabású burkolatfelújítási munkálatok kezdődnek augusztus közepén az M1-es autópálya Budapestre vezető bal oldalán, a 46. és az 53. km-szelvények közé eső szakaszokon. A szeptember végéig tartó és félpályás tereléssel járó beruházás keretében mintegy 4,3 km hosszú pályarész burkolatcseréjét végzi el a kivitelező.
A korábbi évekhez hasonlóan az idén is folytatódik az ÁAK zrt. hídfelújítási programja. Ennek keretében 2006-ban hat nagyobb felújítási beruházást hajtanak végre az M1-es és az M3-as autópályák hídjain. Az építkezések helyszínén minden esetben félpályás, illetve sávos terelésekre számíthatnak az autósok.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Külön figyelmet érdemelnek az autópályák bevezető szakaszain tervezett munkálatok, melyek keretében összesen három csomópont felújítását végzik majd el a kivitelezők (az M1-M7-es közös szakasza Budaörsnél, az M0-s és az 1. sz. út csomópontja és az M3-as autópálya Szentmihályi úti csomópontja), valamint egyéb, sávos tereléssel járó beavatkozásokra is sor kerül majd (hídszigetelés, burkolatcsere, zajárnyékoló fal építése).
A felújítási terv összeállításánál és a műszaki feladatok meghatározásánál figyelembe kellett venni a szigorodó minőségi követelményeket, valamint az európai uniós jogharmonizáció jegyében korszerűsített Útügyi Műszaki Előírások rendelkezéseit. Továbbra is elsődleges szempont volt, hogy a munkálatok kivitelezésére a forgalom lehető legkisebb zavarása mellett és a lehető legrövidebb időn belül kerüljön sor.
Kiemelendő, hogy a Forma-1-es Magyar Nagydíj megrendezésének időszakában nem lesz olyan építési munka, amely a hazai gyorsforgalmi úthálózaton jelentős forgalomkorlátozással járna.Az ÁAK zrt. kéri az autósokat, hogy az érintett szakaszokon a saját maguk és a felújításon dolgozók testi épségének megóvása érdekében rendkívüli körültekintéssel és a sebességkorlátozások betartásával vezessenek.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Az energiatárolás ideje eljött – Az Ön cége készen áll rá? (x)
Az energiatárolás ma már nem opció, hanem versenyelőny. A PV Napenergia szakértelemmel és jogosultsággal segít megvalósítani.
-
A zsalupiac, mint a nagyberuházások trendmutatója (x)
A nagyberuházásokon használt zsaluk forgalma jól mutatja a piaci trendeket. A Meva dunakeszi regionális logisztikai központja a nyugat-európai kivitelezőket is kiszolgálja.
-
Ipar Napjai és Automotive Hungary – Mindenki egy helyen (x)
Hazánk legnagyobb ipari eseménye vár minden szakembert: ipari innovációk, költséghatékony megoldások, üzleti lehetőségek, networking, KKV-kat segítő pályázatok.
Portfolio Gen Z Fest 2025


