Drágulnak a kicsik

Pénzcentrum
2006. április 10. 13:00

A tavalyi eredményekhez hasonlóan 2006-ra is nagyjából kétszázezer darabos forgalomról szóltak az autókereskedők előrejelzései, mert a sok kiszámíthatatlan tényező, a forint árfolyama, a kamatok alakulása és a fogyasztói kedv változása miatt inkább óvatosabbak voltak az importőrök becslései. Azonban...

A legfrissebb számok rácáfoltak mindenre és az első három hónap az optimista előrejelzéseket is felülmúlta, mert az első negyedévben 42 875 új személyautót helyeztek forgalomba a magyar piacon, ami 8,2 százalékkal több, mint a tavalyi év azonos időszakában.
A Belügyminisztérium nyilvántartójának adataiból az is kiderül, hogy tavaly és idén folyamatos volt az emelkedés: a leggyengébb a január volt, ami 2006-ban 12 ezer autót jelentett, a legerősebb márciusban, amikor 17,4 ezer személykocsit helyeztek forgalomba. Az első két hónapban jelentős volt az emelkedés, miközben az utolsóban 37 darabos csökkenés mellett az eladások száma megegyezett a 2005-ös adatokkal.
Az időarányos kalkuláció szerint éves szinten 16,4 ezerrel több, vagyis 216 ezer darabos piaccal lehet kalkulálni. Továbbra is a Suzuki vezeti a márkák listáját: a japán kocsikból idén 7544 darabot helyeztek forgalomba, ez 276 darabos többletet, és 3,8 százalékos növekedést jelent.
Emelkedő árak
A piac emelkedésével párhuzamosan az importőrök is bátrabban igazították áraikat az európai átlaghoz, és látva a növekvő keresletet több modellnél emeltek, ráadásul éppen a legolcsóbbak kategóriájában, amit korábban nem mertek meglépni. A nagyobbak és drágábbak között továbbra is inkább jelentős akciókkal lehet kalkulálni, de máris több olcsó modell drágult olykor százezer forinttal is a kétmillió forintnál olcsóbbak mezőnyéből. Ez természetesen egybevág a korábbi előrejelzésekkel, hiszen tartósan, csak a darabszám növelése érdekében sem lehet veszteséggel árusítani autókat, még akkor sem, ha a hiányt a hitelek utáni jutalékból kompenzálták a kereskedők.
Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

NAPTÁR
Tovább
2025. május 3. szombat
Tímea, Irma
18. hét
Május 3.
Paranormal nap
Ajánlatunk