Rumokat elemeztek a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.

Az önmagunkra fordított idő és figyelem egyre nagyobb jelentőséggel bír a mindennapok során. De vajon tényleg beépült a napi rutinunkba, vagy inkább egy elérhetetlen ideál? Egy friss kutatás ezekre a kérdésekre kereste a választ: az eredmények szerint a magyarok 32 százaléka számára az énidő elengedhetetlen része a napnak. A fiatalabb generáció (16-29 évesek) 36 százaléka aktívan foglalkozik önmagával, míg a 40-49 éves korosztályban ez az arány mindössze 26 százalék.
Ahogyan a legtöbb trend esetében, a szépségápolás fő információforrása is a közösségi média: a magyarok 27 százaléka az Instagramon, a YouTube-on vagy a TikTokon keres információt az újdonságokról. A fiatalok körében ez az arány még magasabb, 42 százalék - derült ki a Media Markt kutatásából.
Nem meglepő egy olyan világban, ahol a beauty influenszerek egyetlen posztja is képes iparágakat fellendíteni. Sokan azonban szkeptikusak: a megkérdezettek 22 százaléka inkább barátai és ismerősei ajánlásaira hagyatkozik, míg 19 százalék a reklámokat figyeli. A válaszadók 28 százaléka pedig egyáltalán nem foglalkozik a szépségápolással.
Énidő és a mindennapok – hogyan egyeztetjük össze?
Az otthoni szépségápolás és az öngondoskodás egyre inkább beépül a hétköznapokba, részben a modern eszközöknek köszönhetően. A kutatás szerint a válaszadók 25 százaléka napi szinten használ valamilyen szépségápolási eszközt, míg 37 százalékuk legalább hetente előveszi a hajformázóját, arctisztítóját vagy éppen LED-fényterápiás készülékét.
Mire figyelünk vásárláskor?
A vásárlók többsége (58%) számára a minőség az egyik legfontosabb szempont, bár nem feltétlenül a prémium kategóriát keresik. Mindössze 15 százalék ragaszkodik kizárólag a legjobb minőségű termékekhez. Az ár továbbra is döntő tényező: 32 százalék ezt tartja a legfontosabbnak, míg 29 százalék a termék funkciói alapján választ. A márka ismertsége viszont csak 9 százalékot nyom a latban. Az akciók és kedvezmények is fontos szerepet játszanak: a válaszadók 14 százaléka kifejezetten ezek alapján dönt.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Mennyit költünk magunkra?
A tudatos vásárlás és a költséghatékonyság egyre inkább előtérbe kerül. A kutatás szerint 28 százalék jelentősen visszafogta az önmagára fordított kiadásait, míg csupán 3 százalék növelte ezt a büdzsét. Az idősebb generációknál a spórolás még hangsúlyosabb: a 60-69 évesek 40 százaléka csökkentette ezen a területen a kiadásait.
"A kutatás szerint az emberek 58 százaléka aktívan foglalkozik szépségápolási eszközök vásárlásával, azaz vagy most vett, vagy tervezi, hogy vásárol egyet. Ez jól mutatja, hogy a technológiai innováció és az öngondoskodás iránti igény tovább erősíti ezt a piacot. Emellett a trendek is jelentős szerepet játszanak a vásárlói döntésekben" – tette hozzá a MediaMarkt.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Milliárdos biznisz a háttérben: a göngyölegtisztítás lehet a magyar beszállítók aduja
Pirint Tamást, a Logicon Invest ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Ez Magyarország egyik legkedvezőbb vállalati hitelterméke (x)
Már igényelhető a Nemzeti Bajnokok Hitelprogram akár 30 százalék vissza nem térítendő támogatással kombinált kamatmentes kölcsöne az MFB Pont Plusz hálózatban.


