A megfelelő szájhigiénia mindennapjaink elengedhetetlen része. Ha szeretnénk, a fogaink ápolását egy kicsit könnyebbé és hatékonyabbá tehetjük elektromos fogkefe használatával.

Az okoseszközök a fogyasztók életének szerves részévé váltak. Ráadásul egyre fokozódik az igény a lakossági okoseszközök iránt: a fogyasztók 67 százaléka tartja szükségesnek ezeket a termékeket, 41 százalékuk pedig azt állítja, hogy ezek a termékek segítenek időt megtakarítani és gördülékenyebbé tenni a mindennapokat – derül a Capgemini Kutatóintézet legfrissebb kutatásából.
Mivel ötből négy fogyasztó rendelkezik okos szórakoztató rendszerrel, beleértve az okostévéket és a játékrendszereket, az okos szórakoztató eszközök a legnépszerűbb okostermékek világszerte. Az okoshangszórók a Z (61%) és a milleniumi (64%) generáció által leginkább kedvelt okoseszközök (52%) közé tartoznak.
Az okosjárművek népszerűsége szintén erősödött: a fogyasztók 60 százaléka rendelkezik már ilyen járművel. A tulajdonlási arányok azonban országonként igen eltérőek, az Egyesült Államokban a legmagasabb (77%), Kanadában pedig a legalacsonyabb (38%) ez az arány.
Ezek az okosfunkciók a legnépszerűbbek
A hangalapú asszisztensek egyre szélesebb körben elterjedtek: a fogyasztók 85 százaléka használ valamilyen hangalapú asszisztenst otthon, a mobilján vagy az autójában. Elsődlegesen böngészésre vagy termékek és szolgáltatások keresésére (71%). Ezzel párhuzamosan a fogyasztók nagy többsége szeretné csökkenteni a képernyő előtt töltött időt (71%), és ennek érdekében hajlandó kipróbálni viselhető eszközöket – például órákat, egészségügyi viselhető eszközöket vagy okosszemüvegeket – a mobiltelefonok alternatívájaként. A fogyasztók 68 százaléka szerint, ha lenne olyan viselhető eszköz, amely elvégezné mindazokat a feladatokat, amelyeket ma egy mobiltelefon végez, akkor a kipróbálás mellett döntene.
Egyetlen kezelőfelületre vágynak a fogyasztók
Az eszközök ökoszisztémái közötti navigálás kihívást jelenthet. Háromból majdnem két fogyasztó (65%) szerint kényelmesebb lenne, ha minden okostermékhez egyetlen felület állna rendelkezésre. Mivel a fogyasztók 37%-a tervezi, hogy a következő 12 hónapban több okosterméket vásárol, ezek együttműködő képessége és a könnyű használat logikusan adódó prioritás az okostermékekkel foglalkozó vállalatok számára.
Nagy a bizalom az egészségügyi adatokat szolgáltató okoseszközök iránt
Az egészségügyi viselhető eszközök az egyik vezető termékkategória a következő 12 hónapra tervezett vásárlások tekintetében: a fogyasztók 29 százaléka tervezi, hogy vásárol egyet az év során. A megkérdezett fogyasztók 60 százaléka egyetért azzal, hogy az egészségügyi adatokat figyelő, viselhető okoseszközök segítenek egészségük megőrzésében és javításában. A fogyasztók közel fele használja ezeket a viselhető eszközöket fizikai aktivitásának mérésére, fitneszcélok kitűzésére és a fejlődésének nyomon követésére.
JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 300 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 324 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 71 484 forintos törlesztőt (THM 11,39%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A bizalom szintje magas: az okoseszközöket viselő fogyasztók 61 százaléka állítja, hogy ugyanannyira bízik az ezekből az eszközökből származó adatokban, mint az orvosi vizsgálat során mértekben. 27 százalékuk azt is hozzátette, hogy hajlandó lenne felárat vagy havi előfizetési díjat fizetni egy olyan eszköz használatáért, amely konkrét egészségügyi tanácsokat kínál. Az adatbiztonsággal kapcsolatban azonban vannak aggályok: a fogyasztók 56 százaléka érzi magát sebezhetőnek azzal kapcsolatban, hogy a vállalatok az okostermékeken keresztül hozzáférhetnek az egészségügyi adataikhoz.
Okostermékek környezettudatosan?
A felmérés szerint a fogyasztók tudatossága az e-hulladékkal és a szénlábnyomokkal kapcsolatban növekszik: a fogyasztók 68 százaléka tudatában van az e-hulladék káros környezeti hatásaival, 59 százalékuk pedig szeretne tisztában lenni az okostermékek szénlábnyomával. Kétharmaduk egyetértett abban, hogy elvárják a termékek fejlesztőitől a fenntarthatóságról való gondoskodást. Ugyanakkor a fogyasztók aggodalmukat fejezik ki az újrahasznosítási lehetőségek és az e-hulladék felelősségteljes ártalmatlanításának hiánya miatt is: a fogyasztók 50 százalékának van otthon olyan elavult technológiai terméke, amelyet nem tud biztonságosan ártalmatlanítani.
„A fogyasztók bizalmának biztosítása érdekében az adatvédelemmel és biztonsággal kapcsolatos kérdésekre, az eszközök közötti együttműködésre és a zökkenőmentes kapcsolódásra még nagyobb figyelmet kell fordítani. Ezen összetevők nélkül a felhasználók frusztráltak lesznek, és a piac lendülete lelassul. Ahogy az e-hulladékkal és a szénlábnyomokkal kapcsolatos tudatosság növekszik, a fogyasztóknak a termékek fenntarthatóságával kapcsolatos elvárásainak is az egyenlet részévé kell válniuk” – emelte ki Nicolas Rousseau, a Capgemini intelligens termékekért és szolgáltatásokért felelős csoportvezetője.

Kiakadtak a felhasználók, ismét leállást jelentettek: ez a közösségi média platform órákig megbénult
Az X közösségi platform (korábban Twitter) szombat reggel átmeneti leállást szenvedett az Egyesült Államokban.

Fillérekért vásárolja a méregdrága csúcstelefonokat rengeteg magyar: így spórolnak rajta egy vagyont
Egyre többen keresnek alternatívát az új okostelefonok irreális árai helyett – de vajon mennyire megbízható egy használt vagy felújított készülék?
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Többtucat termék árát csökkentette a Lidl: ezeknél a leglátványosabb a változás
Az árréstoppal érintett termékeken kívül is jelentős árcsökkentéssel találkozhatnak a vásárlóka a Lidl boltjaiban.
-
Mobilalkalmazásból, 10 perc alatt, teljesen online igényelhető a Munkáshitel elsőként a Gránit Banknál (x)
A Gránit Banknál egyedülálló módon május 26-tól már mobilalkalmazásból is, teljesen online, 10 perc alatt igényelhető a Munkáshitel a banknál már számlával rendelkező ügyfelek számára. Új számlanyitás esetén akár 90.000 forintot is jóváír az igénylők számláján a pénzintézet.


