Egy skóciai férfi különleges örökséget kapott elhunyt édesanyjától: egy nyertes lottószelvényt.

A nők közül kevesen és csak kis összeggel nyitottak a kriptovaluták kipróbálására, keveset tudnak erről a területről, inkább a bitcoint ismerik, de biztonságosabbnak tartják, mint a férfiak.
A Binance megbízásából reprezentatív kutatás és a közösségi médiára vonatkozó felmérés készült a magyarok kriptovalutákkal kapcsolatos ismereteiről. Az eredmények arra világítanak rá, hogy a nők edukációja és a nemek közötti különbségek csökkentése kiemelten fontos ezen a területen, erre a világcég évek óta nagy hangsúlyt fektet.
A Binance alapítványa tavaly 2 millió dollárt adományozott világszerte több mint 36 ezer nőknek szóló Web3-ösztöndíj finanszírozására, és az edukációt idén is ugyanilyen mértékben folyatják. A cég meggyőződése, hogy oktatás nélkül a digitális hozzáférés területén kiegyenlítetlenek maradnak a viszonyok a nemek között.
A világ legnagyobb kriptotőzsdéje megbízásából készített reprezentatív kutatás eredményeiből kiderült, körülbelül fele annyi nő használ kriptovalutát hobbi szinten, mint férfi, és ugyanennyien tartják kiegészítő jövedelemnek (36 százalékuk). A Binance az iparági ismeretekre volt kíváncsi mindkét nem esetében. Az 1034 ember megkérdezésével készült felmérésből kiderült, a nők 93 százaléka nem használt még kriptovalutát, mert nem foglalkoztatja őket ez a terület, vagy mert úgy érzik, nem tudnak eleget a kipróbáláshoz.
Azok a női válaszadók, akik használnának kriptovalutát, kis összeget lennének hajlandók erre fordítani; 80 százalékuk 50 ezer forint alatti összeget. A legnépszerűbb kriptovaluta-fajtát, a bitcoint, a válaszadó nők 80 százaléka ismeri, az ethereumot mindössze minden ötödik. Az ismerethiányt támasztja alá az az adat is, hogy a nők 31 százaléka gondolja kockázatosnak a virtuális pénzeket, míg a férfiaknál 46 százalék ez az arány. Ugyanakkor a nők egyharmada mondta azt, hogy egyáltalán nem szeretné kipróbálni.
A Binance saját kutatásában a magyar Facebookra, a podcastekre és a TikTokra is kitekintett. Ebből többek között kiderült, elenyésző a nők jelenléte a kriptovilág social felületein, a témáról szóló posztokra 90 százalékban férfiak reagálnak, a nők szinte alig kommentelnek, de a más típusú interakció sem számottveő. A témával foglalkozó podcastek többségét férfiak vezetik. Kriptovaluta kulcsszóra keresve a TikTokon pedig rendre férfiak által készített rövid videók jelennek meg.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 719 484 forintot 20 éves futamidőre már 6,26 százalékos THM-el, havi 142 416 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,78% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Világszinten sem jobb a helyzet, a kriptovaluta-tulajdonosok mindössze 37 százalékát teszik ki a nők, ezért pénzügyi oktatásuk különösen fontos annak érdekében, hogy az iparág minél többüket aktivizálja. A Binance Academy-t több ország nyelvére lokalizáltuk, így segítünk a kriptovalutákról szóló edukációs tartalmak elérésében, ezáltal pedig támogatjuk a pénzügyi tudatosságot, szabadságot. Célzott ösztöndíjakat, tréningeket alakítunk ki nők számára, hogy a blockchain szektorban minél többen legyenek vezető pozícióban
– mondta Kirilo Khomiakov, a Binance kelet-közép-európai régiójának vezetője.
A nemek közötti különbségek további csökkentése érdekében a Binance nemrég létrehozta első hivatalos gyakornoki és posztgraduális programját, ami további lehetőséget biztosít a nők számára az iparági karrierépítéshez.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


