A 2025. január-áprilisi adatokat nézve 1,39%-os növekedést láthatunk az előző évhez képest a használt motorok után érdeklődők számában.

Egy új kutatás azt vizsgálta, hogy milyen online tartalmak iránt érdeklődtek a leginkább 2021 utolsó hónapjaiban A videojátékok esetében a leggyakrabban a Genshin Impactre és a Poppy Playtime-ra kerestek rá. A legnépszerűbb játéknak a Barbie-baba és a Lego bizonyult. Emellett nagy meglepetésre a Coldplay is népszerű lett a gyerekek körében a BTS koreai popegyüttessel való kollaborációját követően.
A Kaspersky a Safe Kids alkalmazásának használói által önként rendelkezésre bocsátott névtelenített adatok (pl. keresési kérések), valamint a legnépszerűbb Androidos alkalmazás- és weboldal-kategóriák elemzésével vizsgálta a gyerekek főbb érdeklődési köreit és igényeit a 2021. szeptember és november közötti időszakban.
Videojátékok
Idén ősszel a videojátékok bizonyultak a legnépszerűbb témának a YouTube-on: az összes lekérdezés 28,4%-át adták. Az idén a két legkeresettebb játék két újonc lett: a Genshin Impact és a Poppy Playtime. A második helyre a Minecraft került 22,4%-kal. Emellett a Minecraft Let’s Play sorozatai népszerűbbnek bizonyultak a Robloxnál, amely 5,9%-os részesedést foglalt el a keresésekben. A legnépszerűbb videojáték-csatornák a MrBeast, az EdisonPts és a Paluten voltak a YouTube-on.
Zene
A YouTube-os keresések között a zenei vonatkozású keresések foglalták el a második helyet 19,1%-os részesedéssel. A legnépszerűbb zenészek a BTS, a BlackPink, Lil Nas X, Ariana Grande és a Twice voltak. A legismertebb dal CKay Love Nwantiti című száma volt, valamint két új dal a BlackPink egyik tagjától, Lisától: a LALISA és a MONEY.
A K-pop érdekes módon még mindig népszerű a gyerekek körében. A BTS koreai popzenekarral közösen előadott új slágerének, a My Universe-nek köszönhetően most a listán korábban nem szereplő Coldplay is hirtelen bekerült a gyerekek érdeklődési körébe.
Filmek és TV-műsorok
Az összes keresés 12,1%-a filmekre, rajzfilmekre és TV-műsorokra irányult. A gyerekek a leggyakrabban rajzfilmeket kerestek, az ilyen jellegű keresések aránya 56,4% volt. A legtöbbször a Peppa Malacra és a Miraculous – Katicabogár és Fekete Macska kalandjaira kerestek rá. A TV-műsorok keresési aránya 35,3% volt. Az élen a német a Hilf mir! Jung, pleite, verzweifelt és a Berlin tag und nacht, a koreai A Beauty of Revenge, valamint a Mr. Bean végzett. A mozifilmek esetében a gyerekeket leginkább a Venom 2. – Vérontó és a Pókember: Nincs hazaút érdekelte.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 899 074 forintot 20 éves futamidőre már 6,42 százalékos THM-el, havi 145 468 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,93% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Játékok és ajándékok
A játékokra és a lehetséges ajándékokra irányuló keresések körében a LEGO építőjátékok és a Barbie-babák vezették a sort. Az oktatás témakörében a gyerekeket leginkább az állatvilág és a kémiai-fizikai kísérletek érdekelték. Ezek a keresések megkönnyíthetik a szülők számára a lehetséges ajándékok kiválasztását a gyerekeik érdeklődési köre alapján.
Fontos megismerni a gyerekek érdeklődésének globális trendjeit, és természetesen azt is, hogy pontosan mi iránt is lelkesedik a saját gyerekünk. Valami olyan, ami aktuálisan szupernépszerű, hasznos ajándék lehet, és még divatjamúlt sem lesz: például egy új Vans cipő. Jó támpont lehet még az is, hogy milyen játékokat, filmeket vagy zenét kedvel a gyerek.
– mondta Miroslav Koren, a Kaspersky Kelet-Európáért felelős igazgatója.
Hogy a gyerekeket pozitív élmények érjék az online térben, a Kaspersky azt javasolja, hogy a szülők:
- Már a gyerek kiskorától kezdve vegyenek részt az online tevékenységeiben, hogy ez bevett szokássá váljon. A szülők így jobban belevonódhatnak a gyereket érdeklő témákba és hobbikba, ami elősegíti a szoros kapcsolat kialakítását.
- Állítsanak fel világos alapszabályokat azzal kapcsolatban, hogy mit tehetnek, vagy mit nem tehetnek a gyerekek az online térben, és magyarázzák el azt is, hogy miért szükségesek ezek a szabályok. A szabályokat persze felül kell vizsgálni, ahogy a gyerekek idősebbé válnak.
- Böngésszenek és tanuljanak a gyerekkel együtt. Nézzék meg, hogy hol töltik a gyerekek az idejüket az online térben, és vizsgálják meg, hogyan lehet a legjobban gondoskodni a biztonságukról.
- Vegyék fontolóra a szülői felügyeleti alkalmazások letöltését, és beszéljék meg ezt a kérdést a gyerekekkel is: magyarázzák el nekik, hogy miként működnek ezek az alkalmazások, és miért szükségek ahhoz, hogy biztonságban legyenek az online térben.

Fillérekért vásárolja a méregdrága csúcstelefonokat rengeteg magyar: így spórolnak rajta egy vagyont
Egyre többen keresnek alternatívát az új okostelefonok irreális árai helyett – de vajon mennyire megbízható egy használt vagy felújított készülék?

Ez az új nyelvtanuló app tényleg jobb, mint a híres Duolingo? Már most tömegek kezdtek el váltani rá
Az alkalmazás arra ösztönzi a felhasználókat, hogy kizárólag a célnyelven válaszoljanak, ami természetesebb nyelvhasználatot eredményez.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Az újratölthető flakonok a kozmetikai iparba is betörtek (+Videó)
A Respray flakonokat már 30 üzletben tölthetjük újra.


