Az Egyesült Királyság kormánya fontolgatja a közösségi média használatának korlátozását a 16 év alatti fiatalok körében.
Rengetegen azért várják az új szériás okostelefonok megjelenését, hogy az egyel korábbi szériát jóval olcsóbban vásárolják meg. A piaci szereplők szerint az árcsökkenés mértéke gyártónéként eltér, sőt, sok mobilóriás már az új telefonok megjelenése előtt leakciózza a régieket.
Azt már korábban megtudhattuk a hazai piaci szereplőktől, hogy iPhone-ból mindig a legolcsóbb szériák fogynak a legjobban Magyarországon, ám vannak olyanok, akik nem érik be a legkisebb tárhelyes, régebbi modellekkel. Ők az az egyébként nem elenyésző csoport, amely azért örül egy-egy új telefonszéria bevezetésének, mert így az eggyel régebbit olcsóbban tudják megvenni.
De vajon mennyivel járnak jobban a kivárással? A Pénzcentrum erről kérdezte a legagyobb hazai piaci szereplőket. Az eMAG elmondta, hogy jellemző módon egy gyártó új okostelefon modelljének érkezése nincs közvetlen összefüggésben a régi típusok árcsökkenésével. Amennyiben a régi és új típus hasonló szegmenst céloz, úgy a régi típust a gyártók újrapozícionálják, általában ekkor csökkentik a korábbi modell árát.
Azt tapasztalják hogy az eredeti árához képest 20-30 százalékkal alacsonyabb áron fut ki egy-egy tipikus okostelefon - ám az ár alakulása több összetevőtől is függ.
Egyedi piaci hatások esetenként indokolttá tehetnek ennél nagyobb mértékű árcsökkenést is - például a pandémia első hónapjaiban tavaly jelentősen csökkentek az eladások világszerte. És az olyan egyedi akciós kampányok során (amilyen az eMAG-nál csak évente egyszer megrendezett Black Friday) is elképzelhetők nagyobb, de csak korlátozott ideig tartó árengedmények.
Hozzátették, a legtöbb gyártó már előre 1-2 hónappal elkezdi csökkenteni az árakat. Az Apple esetében ugyanakkor ez nem igaz, náluk mindez az új modell bejelentése után történik meg.
Szabó Gábor, a Telenor Magyarország készülék-portfólió menedzsere szerint is gyakorlatilag azonnal csökkentik az árakat a gyártók. Azonban a képlet nem olyan egyszerű, mint sokan gondolják:
Ezt még gyártónként sem lehet megmondani, minden esetben az adott készüléktől függ. Az új széria a bevezetéskor szokott a legdrágább lenni, így a korábbi terméket a gyártó mihamarabb szeretné eladni, hogy már csak az új szériával lehessen jelen a piacon
- jelentette ki a szakember.
A Media Markt tapasztalatai szerint nagyon eltérő tud lenni az árcsökkentés, de javarészt 15-20 százalékkal csökkentik az korábbi szériák árait. Természetesen ezek promóciókhoz társítva még nagyobb engedmények is lehetnek.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el, havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Rengetegen várják a nagy napot
Kérdésünkre a Media Markt közölte: többen vannak azok, akik kivárják a következő generáció megjelenését, hogy olcsóbban jussanak hozzá a régebbi modellekhez.
Ez nem meglepő, ugyanis az utóbbi 2 évben lényegesen magasabb árponton nyitnak az új készülékek, szinte minden prémium gyártó esetében, ilyenkor pedig határozottan nő az érdeklődés a korábbi modellek iránt
-írták.
A jelenséget az eMAG-nál is tapasztalják, ám gyártónként jelentősen különböznek a vásárlói szokások. A prémium modellek esetében mindig nagyobb kereslet mutatkozik az új modellekre, hiszen ezzel a vásárlással nem pusztán egy új modellre tesz szert a vevő, hanem kvázi az ezzel járó “életérzést” is megvásárolja.
Viszont aki számára a telefon nem státuszszimbólum, hanem csupán hétköznapi használati eszköz, jól járhat, ha mondjuk egy előző évi felső-, vagy felső középkategóriás készüléket választ, és annak az esetében is kivárja, hogy az eleve 20-30 százalékkal alacsonyabb árát tovább csökkentsük valamelyik kampányunk keretében
- közölte az áruház.
Szabó Gábor attól beszélt, az okostelefon-piacon trend lett, és jól megfigyelhető, hogy az új termékek bevezetésekor mindig van egy bizonyos mennyiségű ügyfél, akik bármi áron szeretnék megszerezni a legújabb modellt. Ezt a gyártók is generálják különböző előrendelési akciókkal és figyelemfelhívó kampányokkal.
Óvatosan ezekkel az üzenetekkel, hívásokkal: rémes a csalók új módszere, így nullázzák a bankkártyád
November 20–án tartott háttérbeszélgetést a KiberPAJZS projekt, amin a Pénzcentrum is részt vett.
Újfajta netes bűnözési hullám indulhat Magyarországon: gusztustalan módon élhetnek vissza adataikkal
A mesterséges intelligencia által generált deepfake pornográfia egyre növekvő problémát jelent a digitális társadalomban.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.