Magyar Nemzet • 2014. április 10. 09:39
Érdemes feljelentést tenni, ha az interneten kötött üzlet után az elutalt pénzünkért nem kapjuk a terméket. Ugyanakkor szükség lenne egy átfogó központi szabályozásra is, hogy az internetes csalások visszaszoruljanak - írja a Magyar Nemzet.
Bárkivel előfordulhat, hogy egy interneten vásárolt termékért átutalja a pénzt, de a kívánt termék sosem érkezik meg. Ilyenkor sokan szégyellik az esetet, és nem szívesen tesznek feljelentést, pedig mindenképpen érdemes lenne. Manapság a gyorsított eljárásban tárgyalt ügyekben igen hamar pontot tehetnek a nyomozás végére a hatóságok.
A feljelentés megtehető írásban is, ilyenkor minden levelet, csetelést, utalási bizonylatot és a csaló számlaszámát is érdemes csatolni. A rendőrség az eljárás során felderíti, hogy az adott számlaszámhoz tartozó adatok valósak-e, majd azokat a sértett meg is tekintheti. A számlavezető bankjánál, valamint a pénzügyi felügyeletnél is van lehetőség panaszt tenni, de ilyenkor nem tudja meg a sértett, hogy ki károsította meg, legfeljebb a pénzét kaphatja vissza. Bár arra igen kevés az esély, hogy a bankon keresztül szerezzük vissza az összeget. Rendőrségi feljelentés után viszont a hatóság zárolhatja a számlát, amelyre utaltak.
A feljelentés után bírósági tárgyalás következhet, ezek viszont nagyon keserves, hosszú procedúrák, melyek sokszor nem is vezetnek eredményre. Ezért is lehetnek ilyen bátrak a csalók. A megkérdezett szakember szerint központi szabályozásra lenne szükség, melyben az adóhatóság általi felügyelet segíthetne.