Az utazási iparág különösen ki van téve a csalásoknak, amelyek száma a szezonális csúcsidőszakokban jelentősen megemelkedik.
Tízből nyolc utazó viszi magával a bankkártyáját külföldre, és közülük négyen aktívan használják is a plasztikot vásárlásra vagy készpénz-felvételre - derül ki a MasterCard felméréséből. A magyar turisták fizetési szokásait továbbra is leginkább a különböző fizetési módok várható költségei befolyásolják, ám épp a takarékoskodás jegyében döntenek egyre többen a kártyahasználat mellett külföldön is.
A felmérés egyik legfontosabb megállapítása, hogy az elmúlt években több mint 20 százalékkal nőtt a külföldi kártyahasználat éves szinten. 45% azoknak a kártyabirtokosoknak az aránya, akik tudják, hogy kártyájuk külföldön is használható. A kártyába vetett bizalmat erősítik a gyakorlati tapasztalatok: azoknak, akik az elmúlt év során megfordultak külföldön, 62 százaléka tudja, hogy a kártyája idegenben is éppúgy használható, mint itthon.
A magyar utazók bankkártyái főként városnézés, tengerparti nyaralás, vagy a barátok, rokonok meglátogatása során kerülnek elő a pénztárcákból, leginkább kártyás fizetés (22%), ritkábban készpénzfelvétel (13%) céljából.
Újdonság, hogy külföldön a magyar vásárlók egyre több helyszínen használják a plasztikot: míg korábban egy-egy kártyabirtokos átlagosan két üzlettípusban fizetett kártyával, az elmúlt két évben ez a szám négyre emelkedett. A tavalyi statisztikák szerint a magyar utazók külföldön legtöbbször élelmiszer- és ruházati üzletekben, szállodákban és benzinkutakon fizettek kártyával, de emelkedett azoknak a száma is, akik bankkártyával vásároltak színház- vagy koncertjegyet, vagy fizettek autópályadíjat.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.


