9 °C Budapest

A számlákra és az ügyfélszolgálatokra panaszkodtak legtöbben a hírközlési biztosnál

Pénzcentrum
2013. július 16. 08:34

Több kifogással is éltek az elmúlt negyedévben a hírközlési biztoshoz forduló ügyfelek. Sok probléma adódott a számlákkal, de többen az ügyfélszolgálatokkal is elégedetlenek voltak, a számhordozással azonban nem volt gond - írja a Napi Gazdaság.

A lap keddi számában a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) tájékoztatása alapján azt írták, hogy az elmúlt három hónapban összesen 313 panasz érkezett a média- és hírközlési biztoshoz hírközlési ügyekben.

A szolgáltatók magatartását kifogásoló 139 panaszbeadvány megoszlása tükrözi piaci részesedésük arányát.

Számlázási gyakorlat miatt több tucat beadvány érkezett. Sokan panaszkodtak amiatt is, hogy az ügyfélszolgálatokon nem kaptak megfelelő tájékoztatást. Az ügyfelek szerint a szolgáltatói válaszlevelek rendkívül szűkszavúak, ami azt a benyomást kelti, hogy a szolgáltató nem kíván érdemben foglalkozni problémájukkal.

Tizenketten azért fordultak a biztoshoz, mert szerintük a szolgáltató nem teljesíti az új díjcsomagban vállalt szolgáltatást, például továbbra is a korábbi díjcsomag szerinti sávszélességet vagy csatornakiosztást biztosítja, illetve aszerint számláz, de olyan is előfordul, hogy a szolgáltató a régi és az új szolgáltatás díját is kiszámlázta. Szintén 12 panasz érkezett amiatt, hogy a szolgáltató a kedvezményeket nem érvényesíti, vagy továbbra is a korábban igénybe vett díjcsomag szerint számláz.

Az NMHH szerint általában a szolgáltató adminisztrációs hibája okozza az érdeksérelmet, amely hibát a szolgáltatók rövid időn belül orvosolják és jellemzően kompenzációt is biztosítanak az előfizetőnek.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

Sok előfizető fordult a hatósághoz azt gondolva, hogy a szerződésére kizárólag az egyéni előfizetői szerződés vonatkozik, a biztos eljárása során azonban igyekszik tudatosítani a panaszosokban, hogy az általános szerződési feltételek is részei az előfizetői szerződésnek.

A panaszosok nehézségekről számoltak be a határozott idejű szerződések megszüntetésében, illetve többen kifogásolták, hogy a szolgáltatók ragaszkodnak az előfizetői szerződésben foglalt kötbérfizetéshez. Előfordul, hogy a biztosi eljárás során sikerül elérni, hogy a szolgáltató - bár a felmondás már megtörtént - a kiszámlázott kötbér egy részétől méltányosságból eltekintsen vagy egyéb fizetési kedvezményt biztosítson.

 

NEKED AJÁNLJUK
Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. április 28. hétfő
Valéria
18. hét
Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2024. december 9. 10:33