A One Magyarország 2025. december 24. és 26. között díjmentes, korlátlan belföldi adatforgalmat biztosít azoknak az ügyfeleknek, akik nem korlátlan adatcsomaggal rendelkeznek.
A mobil és online fizetések, valamint a több csatornás bankolás térnyerése mellett a készpénz még mindig fontos szerepet játszik az emberek pénzügyi életében. Az innovációk azonban ezt a területet sem hagyják érintetlenül. A készpénz nélkül működő bankautomaták működéséről Aravinda Korala, a KAL ATM szoftvereket fejlesztő vállalat vezérigazgatója tartott előadást a Banking Innovations 2013 fórumon.
Az RTM-ek (Retail Teller Machine) olyan készpénz nélküli, boltokban elhelyezett bankautomaták, amelyek készpénz felvételét teszik lehetővé. Az RTM-ek készpénz helyett egy QR-kóddal ellátott, egyedi jegyet adanak ki, amelyet annak lejáratáig a bolt pénztáránál lehet készpénzre váltani - mondta el Aravinda Korala. A jegy kiadásakor a háttérben már lezajlik a tranzakció, amely során a kereskedő számlájára átutalásra kerül a felvenni kívánt összeg. A jegyek érvényességi idejét az RTM tulajdonosa (az adott bank) határozza meg saját stratégiája szerint, 1 óra vagy néhány perc is lehet a lejárati idő.
Az RTM-ek széles körű banki ügyintézést is lehetővé tesznek, az innovatív technológia révén a készpénzfelvételen kívül betételhelyezést, átutalásokat, egyenleglekérdezést, számlák befizetését vagy éppen videochaten keresztüli számlanyitást is végezhetnek az ügyfelek. A betételhelyezés folyamata tulajdonképpen a készpénzfelvétel fordítottja: az elhelyezni kívánt összegről jegyet ad ki az RTM, amelyet a készpénzzel együtt egy pénztárosnak átadva fejeződik be a tranzakció.
A bankok szempontjából az RTM-ek talán legfontosabb előnye, hogy egy átlagos ATM üzemeltetési költségeinek 10 százalékát teszi ki az fenntartásukra fordítandó összeg. Ez a költséghatékonyság a készpénz kezelésével és biztonságos szállításával, elhelyezésével járó költségek megspórolásából ered. Az RTM-ek relatíve kis helyet foglalnak, könnyűek, üzemeltetésükhöz csupán áramra és vezeték nélküli internetkapcsolatra (vagy 3G mobilinternet elérésre) van szükség.
A kereskedők profitálhatnak abból, hogy több ügyfél látogat a boltjukba, vagy ha a bank a tranzakciókból származó bevételeinek egy részét megosztja velük. Emellett az RTM-ek marketingcélokra (pl. kuponok kezelése), és reklámozásra is alkalmasak.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








