Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a Pizza Hut első, modern dine-in koncepcióval megnyílt éttermében.
Ezek voltak 2023-ban a magyarok kedvenc filmjei, sorozatai: mutatjuk, hol nézheted meg őket
A steamingszolgáltatók egyre szélesebb film-, és sorozatkínálatát élvezhetik a magyar nézők. Friss adatok azt is megmutatják, ezek körül melyeket nézték a legtöbben 2023-ban. A filmes toplistán az első az Avatar: A víz útja lett, míg a sorozatok közt a Wednesday vitte a prímet.
A JustWatch lapunkkal közölt adatai szerint a streamingpiacon a Disney+ hasít jelenleg: a legnézetebb filmek közül 5, a sorozatok közül pedig 4 ezen a platformon érhető el. A SkyShowtime, illetve a Prime Video szintén erősek filmkínálatbam, míg sorozatok terén az HBO Max a második a Disney+ mögött idén.A legnépszerűbb sorozatot azonban a Netflix szállította idén, ez pedig a Wednesday volt.
Ahogy az a friss filmes toplistán látható, nemcsak a moziban volt hatalmas sikere az Avatar második részének, mely a bemutatótól kezdve nyolc héten át vezette a mozis rangsort is. A második az Én vétkem című spanyol romantikus film lett, melyben a főszereplő lány hátrahagyja az addigi életét, hogy az anyja új férjének kúriájára költözzön, ahol titokban beleszeret a mostohatestvérébe. A harmadik helre a legújabb Pixar animációs film, az Elemi került és az ötödik helyen szintén elsősorban gyermekközönségnek szóló Csizmás, a kandúr: Az utolsó kívánság című Shrek-spinoff áll.
A 2023-as év nagy blockbusterei sem hiányozhatnak a listáról, természetesen minál előbb került fel egy-egy film a streaming platformokra, annál több nézőt gyűjthetett be. A legnézetebbek között volt az új MCU-k közül A galaxis őrzői: 3. rész, Damien Chazelle magnetikus új filmje a Babylon, a szupergazdagokon és fine diningon élcelődő A menü, a 36 év után megjelent Top Gun-folytatás, az új élőszereplő A kis hableány és 10. helyre még épp befért a Dungeons & Dragons: Betyárbecsület.
A sorozatok közül a 2022 év végén debütáló Wednesday lett az első, ezt követi az egyik örök kedvenc, a The Walking Dead. A dobogóra felállhatott A Mandalóri is, melynek első része 2023. március 1-jén került fel a streamingre. Negyedik az ugyancsak Pedro Pascal főszereplésével készült videójáték-adaptáció, a The Last of Us.
Így alakul a streamingpiac
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) internethasználati kutatása alapján 2022-ben az internetezők 39%-a élt olyan háztartásban, amelyben valamely családtag rendelkezett előfizetéssel legalább egy lekérhető médiaszolgáltatásra: a Netflixhez az internetezők csaknem harmada, az HBO Maxhoz pedig több mint ötöde fért hozzá 2022-ben. A streaming-előfizetések bővülésével párhuzamosan 2022-ben 5%-kal csökkent a helyhez kötött fizetős tv-előfizetések száma - írja friss jelentésében az NMHH.
Az összegzésből az is kiderül, hogy a videós streamingszolgáltatásokat főkét sorozat és filmnzésre használják a felhasználók, másfajta tartalmakat a lineáris tévéadások nézőitől eltérően kevésbé fogyasztanak. Magyarországon jellemző a nemzetközi szolgáltatók dominanciája (pl. Netflix, Disney+, HBO Max), mellettük csupán néhány hazai médiaszolgáltató tud hasonló platformot üzemeltetni (pl. FILMIO, vagy a 2022 végén
indult RTL+). E szolgáltatások jelentős része külön díjfizetés ellenében érhető el (TVOD, SVOD), azonban bizonyos szolgáltatások ingyenesen is elérhetőek (FVOD).
JÓL JÖNNE 2,8 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 2 809 920 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 62 728 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 12,86%), de nem sokkal marad el ettől az MBH Bank 62 824 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Az NMHH internethasználati kutatása alapján 2022-re már az internetezők 39%-a nyilatkozott úgy, hogy a vele egy háztartásban élő valamely családtag előfizet a legnépszerűbb lekérhető médiaszolgáltatások (Netflix, HBO
Max, Disney+) egyikére, megelőzve ezzel a torrentezők arányát. A kutatás alapján a streamingelők aránya a 2021-es évhez képest ismét a 16–29 éves korosztályban növekedett leginkább (2022: +14%), illetve itt csökkent leginkább (-11%) azoknak a százalékos aránya, akik saját bevallásuk szerint sem filmeket streamelni, sem torrentezni nem szoktak. A 16–29 éves internetezőknek már több mint fele egyáltalán nem élt a torrentezés lehetőségével, így a torrentezés aránya a 30-as éveikben járók körében lett a legmagasabb.
A streamingelőfizetések növekedésével szemben 2022-ben a magyar háztartásokban a hagyományos fizetős televíziózás népszerűsége egyértelműen csökkenő tendenciát mutatott, egy év alatt a helyhez kötött fizetős tévéelőfizetések száma mintegy 5%-kal csökkent. Az NMHH internethasználati felmérése szerint Magyarországon a Netflix volt 2022-ben a legnépszerűbb streamingszolgáltatás, az internetezők majdnem harmada élt olyan háztartásban, ahol valamely családtag előfizetett erre a szolgáltatásra, a második helyen
álló HBO Max-ot pedig a válaszadók 21%-a tudta nézni.
A lekérhető médiaszolgáltatások mellett léteznek olyan, szerkesztett tartalmakat közvetítő platformok is, amelyek online lineáris szolgáltatásként működnek (pl. ittott.tv, Yettel TV), valamint olyanok is, amelyek vegyesen szolgáltatnak lineáris és catch-up tévészolgáltatásokat (mediaklikk.hu, Direct One). Az utóbbi években megfigyelhető további trend a nem fizetős élő online közvetítések (live stream) előretörése. Ezek jellemzően
felhasználók által előállított (user-generated) tartalmakat közvetítő platformokon (pl. Twitch, TikTok live) érhetők el, nem minősülnek szerkesz tett médiatartalomnak, azonban nézettségük sokszor vetekszik egy-egy lineáris
csatorna aktuális nézettségével.
A legtöbb követővel rendelkező magyar Twitch-oldal (TheVR – 570.000 követő) például 2022-ben átlagosan napi ötezer nézőt ért el, de volt olyan nap is, amikor 12 ezren nézték a közvetítésüket – ami a globális toplistán a 913.
helyhez volna elegendő. 45 A Similarweb adatai alapján a játék kategóriában egyértelműen a Twitch platform a piacvezető weboldal Magyarországon - olvasható az átfogó elemzésben.
Itt a Pénzcentrum 2024-es Boldogságtesztje: töltsd ki, hogy kiderüljön, mennyire boldog nép a magyar
Tudd meg, milyen összetevők tesznek igazán elégedetté bennünket, és ha van 5 perced, csatlakozz a kutatáshoz!
Eldőlt a 2028-as olimpia helyszíne? Így reagált a frissen megválasztott elnök a Los Angeles-i tervre
A 2028-as Los Angeles-i olimpia szervezői szerint az Egyesült Államok leendő elnöke, Donald Trump és kormánya teljes mértékben támogatja az ötkarikás játékokat.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.