Töltsd ki a Pénzcentrum kvízét és válaszold meg kérdéseinket, amelyek a híres magyar márkákra vonatkoznak! Vajon tudod mind a tíz helyes választ? Tedd magad próbára!
Új hóbort söpör végig Magyarországon: megszólalt Lakatos Márk, ez már nem szimpla divatirányzat
A július második felében bemutatott Barbie az elmúlt évek egyik legnagyobb mozis sikerének bizonyult, mostanra több mint egymilliárd dolláros bevételt generált. A film hatása azonban túlnyúlik a mozitermeken, hiszen a játékbabák másodlagos piacát is alaposan felbolygatta mind Magyarországon, mind külföldön. A Pénzcentrum vlogjának, a CashTagnek legújabb adásában ez utóbbi piacnak, a gyűjtők világának jártunk alaposabban utána, továbbá Lakatos Márktól azt is megtudtuk, hogyan befolyásolta a Barbie a divatvilágot.
Az utóbbi hetekben a Pénzcentrum is gyakran foglalkozott a Barbie-film sikerével, illetve a film nyomán a játékbabák iránti jelentősen emelkedő érdeklődésről is többször beszámoltunk. Az Árukereső eheti tájékoztatása szerint Magyarországon 75 százalékkal ugrott meg az érdeklődés a babák iránt, míg Csehországban és Szlovákiában nagyjából 30 százalékkal emelkedett a keresések száma.
De nem csak a keresések száma, hanem a meghirdetett tételek száma is jelentősen nőtt a film július 20-i magyarországi premierje óta. A Vatera tájékoztatása szerint a premier előtt mintegy 450 tételt hirdettek meg a kategóriában, ám a film bemutatása óta további mintegy 700 baba és Barbie-kiegészítő került fel az online piactérre.
Nem csak átmeneti hóbort
Bizonyára sokan vannak, akik a film hatására most rákerestek a babákra, esetleg vásárolnak is belőlük egy-egy példányt, ám idővel újra elfelejtik a gyerekkornak ezt a rózsaszín darabkáját. Másoknál azonban ez nem csak átmeneti hóbort: a CashTag videójából megtudhatjuk, hogy a Barbie-t gyártó
Mattel becslése szerint jóval több mint 100 ezer lelkes Barbie-gyűjtő van, 90 százalékuk nő, átlagosan 40 évesek és évente több mint 20 babát vásárolnak”.
A gyűjtőket persze különböző dolgok motiválhatják, van aki például egyszerűen nosztalgiából vásárol a babákból, mások akár pénzt is próbálnak csinálni belőlük.
[…] A gyűjtők nagy része egyébként nem feltétlenül befektetés céljából vásárol babákat, hanem a gyűjtés szenvedélye miatt. Nekem nem elsődleges gyűjtés a Barbie, és személy szerint a 80-as évek vége és a 90-es évek eleje az, ami mozgat babák szempontjából, mert azoknak az arca hasonlít leginkább arra, amit kaptam gyerekként, és a mai napig megvan […]”
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
– mondta el a Pénzcentrumnak a babákat gyűjtő Adrienn egy korábbi cikkünk kapcsán.
Barbie, a divatdiktátor
A CashTag új videójában Lakatos Márk stylist, divat-, jelmez- és látványtervező, médiaszemélyiség többek között azt is elárulta, hogyan ment végbe az a folyamat, amelynek a végén már nem a divat hatott a Barbie-ra, hanem éppen fordítva, a Barbie hatott a divatra.
[…] Tehát elkezdtek felnőni azok a lány generációk, akik ezzel játszottak és gyakorlatilag az egész popkultúrában a Barbie-jelenség megjelent. Előkerültek az első olyan mainstream női stílusikonok, mint mondjuk Paris Hilton vagy Britney Spears, akik ezzel az egész ilyen szőke, Barbie-cica karakterrel elkezdték visszafelé ezt az egész jelenséget megteremteni. Onnantól kezdve mondhatjuk azt, hogy már a Barbie kezdett el hatással lenni a divatra és nem pedig a divat volt hatással a Barbie-ra. […]”
- mondta el a divattervező.
Itt a Pénzcentrum 2024-es Boldogságtesztje: töltsd ki, hogy kiderüljön, mennyire boldog nép a magyar
Tudd meg, milyen összetevők tesznek igazán elégedetté bennünket, és ha van 5 perced, csatlakozz a kutatáshoz!
Eldőlt a 2028-as olimpia helyszíne? Így reagált a frissen megválasztott elnök a Los Angeles-i tervre
A 2028-as Los Angeles-i olimpia szervezői szerint az Egyesült Államok leendő elnöke, Donald Trump és kormánya teljes mértékben támogatja az ötkarikás játékokat.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.