Jeff Bezos bútorrendelése nem mindennapi látvány: hatalmas daruk, útlezárások és több tucat ember mozgósítása kíséri a házhozszállítást.

Szabályosan letarolta a magyar mozikat a Barbenheimer: több száz milliós bevétel már az első hétvégén
Nem csak külföldön, de idehaza is rekordot-rekorda dönt az Oppenheimer és a Barbie-film a mozikasszáknál. A filmduó együttesen már több mint 434 millió forintot kaszált, ráadásul mindezt három nap leforgása alatt.
A nyár jellemzően a mozik egyik csúcsszezonjának számít, hiszen a karácsonyi időszak mellett ilyenkor jönnek ki azok a blockbusterek, amik a legnagyobb tömegeket vonzzák a multiplexekbe. Az idei szezon mégis kicsit más hiszen olyan jelenséget láthattunk kibontakozni, amire nem igazán volt még példa korábban. Két egymással konkuráló film, Christopher Nolan életrajzi filmje, az Oppenheimer és Greta Gerwig színpompás Barbie-filmje pontosan egy napon jelent meg, ám olybá tűnik, hogy a nézőkért folytatott vérre menő versengés helyett éppenhogy felerősítik egymás népszerűségét. Az alkotók persze rengeteget köszönhetnek a mozirajongóknak, akik egy elképesztő meme-hadjárattal megalkották a #Barbenheimer-jelenséget.
A bizarr filmduó együttesen több mint 511 millió dollár bevételt hozott világszerte, ráadásul ez a történelem negyedik legnagyobb kasszahétvégéje. Különösen a Barbie sikere figyelemre méltó, hiszen mostantól Greta Gerwig alkotása számít egy női rendező által készített legnézettebb filmnek. Az elképesztő hype pedig hazánkat sem kerülte el. A Filmforgalmazók Egyesületének adataiból kiolvasható, hogy július 20-a és 23-a között a Barbie-filmre 111 680-an váltottak jegyet összesen 225,4 millió forint értékben. Mindeközben Nolan új filmjére pedig 99 547-en voltak kíváncsiak. A jegyekért 208,6 millió forintot fizettek ki a moziba járók. Vagyis összesen több mint 434 millió forintot kaszált a két film mindössze három nap leforgása alatt. A Port.hu-n elérhető értékelés szerint a nézők 8,2-re értékelték az Oppenheimert, míg a Margot Robbie főszereplésével készült Barbie pedig 6,8 pontot kapott a magyar moziközönségtől.
A filmek listája nézettség szerint a hazai mozikban:
- Barbie
- Oppenheimer
- Mission: Impossible - Leszámolás - Első Rész
- Indiana Jones és a sors tárcsája
- Elemi
- Insidious: A vörös ajtó
- Barátnőt felveszünk
- Ruby Gillman, tinikráken
- Pókember - A pókverzumon át
- A mélyben
A Filmforgalmazók Egyesületének adatai szerint múlt hét csütörtök és vasárnap között a top 10 film összesen 566,8 millió forint jegyár bevételt hozott a hazai mozikban. A harmadik legmagasabb árbevételt hozó film a Tom Cruise-féle Mission: Impossible volt, amire 47,3 millió forintért vettek jegyet a nézők, a Port.hu-n pedig 8,3-as értékelést kapott.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.


