Döbbenet látni, mi lett az egykor kedvelt balatoni kempingekből és olcsóbb üdülőhelyekből! Pedig a rendszerváltás környékén még elképzelhetetlen volt a Balaton kempingek nélkül.

Vajon megérte hónapokra bezárni a kulturális intézményeket a megyei jogú városokban, ha a spórolás volt az elsődleges cél?
Lassan, de biztosan vége az idei a fűtési szezonnak. Ez azt is jelenti, hogy egyelőre vége a nagy önkormányzati takarékoskodásnak, már ami a kulturális intézmények fűtését illeti. A HelloVidék most azzal a kérdéssel kereste meg a megyei jogú városokat, hogy érdemes volt-e hónapokra bezárni a könyvtárakat, színházakat és múzeumokat?
Miskolcon arra törekedtek, hogy egyetlen intézményt se kelljen bezárni, működésük hosszú távú biztosítása és megóvása érdekében csak átmenetileg szüneteljenek a szolgáltatásaik, vagy, ahol ez megoldható volt, „csökkentett üzemmódban működjenek” az átmeneti időszakban.
A rezsiár-robbanás, a drasztikus áremelések és az elszabadult infláció az ország valamennyi települését szinte megoldhatatlan feladat elé állította. Így sajnos sehol sem az volt a kérdés, hogy megéri-e bezárni, vagy csökkentett üzemmódban működtetni az intézményeket, hanem az, hogy hogyan lehet elkerülni a bezárásukat, hogy hogyan lehet biztosítani legalább azt a temperáló fűtést, amellyel nem károsodik az épületgépészet, adott esetben az intézményben tárolt eszközök, hangszerek. Sok önkormányzatnak már ez is megoldhatatlan feladat volt, hiszen sorra zártak be a települések színházai, uszodái és még hosszasan sorolhatnánk. Ebben az esetben a tét a túlélés, a hosszú távú működési képességek fenntartása, az állagmegóvás, a végleges bezárások elkerülése volt. Miskolcnak pedig sikerült valamennyi intézménye esetében elérnie ezt a célkitűzést
- válaszolta a HelloVidéknek a borsodi megyeszékhely önkormányzata.
Ha kíváncsi vagy, hogy a többi magyar város hogyan, milyen ütemben nyit majd újra egészen, akkor olvasd el a HelloVidék cikkét IDE KATTINTVA!
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


