Térelválasztónak ültettük, illata minden júniusban betölti a kertet, de csak most tudtuk meg, hogy a japán lonc, valójában a kínai orvoslás egyik ősi gyógynövénye.

Az utóbbi egy évben a cellulóz áremelkedése miatt óriásit nőtt a papírtermékek ára, ez pedig több nagy könyvkiadót is csődbe dönthet itthon – írja a Világgazdaság.
Nagyjából egy éve növekszik drámaian a cellulóz ára, a brutális áremelkedés előzménye pedig a Covid-jérvény volt, ami alatt nagyon megnőtt az internetes rendelések száma, és így a csomagolóanyag iránti kereslet. Emiatt jóval kevesebb cellulóz jutott a nyomdáknak, az árak pedig az egekbe szálltak: bizonyos termékeknél éves alapon másfélszeres volt az emelkedés. Ezt nehezíti, hogy Magyarországon minimális a papír-előállítás, így jellemzően Észak- és Nyugat-Európából importálunk. Ezért viszont euróban kell fizetni, ami a jelenlegi árfolyam mellett jelentős többletköltséget jelent. Ráadásul a papírgyárakat erőteljesen sújtja az energiaárak emelkedése is, ami szintén beépül a papír árába – magyarázta Orgován Katalin, a Nyomda- és Papíripari Szövetség elnöke a lapnak.
Az elszálló papír- és a nyomdaköltségek keményen érintik a magyar könyvkiadókat: egy kiadvány előállítása akár 40%-kal is többe kerülhet, mint tavaly. Orgován szerint emiatt könnyen lehet, hogy a kiadók a fenntartott készletszinteik csökkentésével fognak spórolni. A szakértő elmondta, hogy a cellulózhiány komoly gondot okozott a tanévkezdésnél is, ugyanis a tanszerek is drágultak miatta.

Brutál gázsit vághat zsebre budapesti koncertjeiért a Metallica: hihetetlen, mi lehet a szerződésben
A Metallica budapesti koncertjeinek szerződéses részleteit nem árulják el a szervezők, de kiderült, hogy a zenekar gázsija helyszíntől függően 1,5–2,2 millió dollár.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Berobbant a grillszezon: mutatjuk, mik lesznek az idei újdonságok
Egzotikus ízek is megjelentek a PENNY kínálatában.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.


