Bornai Tibor megható üzenetben búcsúzott el Laár Andrástól, aki a közelmúltban jelentette be távozását a KFT együttesből több évtizedes közös zenélés után.

Közzétette a streaming óriás Netflix a harmadik negyedéves gyorsjelentését, ezt követően pedig valósággal kilőtt az árfolyama a szolgáltatónak a zárás utáni kereskedelemben. A tájékoztatón nem csak az eredményeket mutatták be, hanem friss információkat is közöltek, többek között arról, hogy hogyan szüntetnék meg a jelszómegosztásokat.
Valósággal kilőtt a Netflix árfolyama a zárás utáni kereskedésben azt követően, hogy a streaming óriás közzétette harmadik negyedéves gyorsjelentését. A vállalat mind a bevétel, mind a profit szintjén az elemzői várakozásokat meghaladó számokat közölt és különösen jó hír, hogy a felhasználószám nettó szinten 2,41 millió fővel nőtt a negyedévben, ami több mint a duplája annak, mint amire a menedzsment számított három hónappal ezelőtt.
Az eredményeket bemutató tájékoztatón friss információkat közölt a vezetőség az új, reklámokat tartalmazó előfizetéssel kapcsolatban és elmondta azt is, hogy szüntetnék meg a jelszómegosztásokat. A harmadik negyedév főbb számai alapján:
- A befektetők által mostanában leginkább figyelt szám az erősödő piaci verseny közepette, az előfizetők globális nettó száma 2,41 millió fős növekedést mutatott a július-szeptemberi időszakban, ami nagy meglepetést okozott, ugyanis a vezetőség 1 milliós, az elemzők pedig mindössze 1,09 millió növekedésre számítottak.
- Az előfizetőszám emelkedése főként Ázsiának volt köszönhető, a régió 1,43 millió új előfizetőt adott. A leggyengébb növekedést az amerikai-kanadai régió mutatta, mindössze 100 ezerrel nőtt az előfizetői szám nettó szinten.
- A negyedéves bevétel 7,97 milliárd dollárt ért el, ami 5,9 százalékos növekedés az egy évvel ezelőtti szintről és kismértékben felülteljesíti a várakozásokat, a Refinitiv konszenzusa szerint 7,83 milliárd dolláros bevételt vártak a negyedévre a piacok.
- A működési költségek közül a marketingköltségek csökkentek, a többi költség viszont a bevételnél nagyobb mértékben emelkedett. A legnagyobb növekedés a technológia és fejlesztés soron látszik év/év alapon.
- A működési eredmény ennek megfelelően csökkent a harmadik negyedévben, az egy évvel ezelőtti szinthez képest 12,7 százalékkal esett, 1,53 milliárd dollárra.
- A nettó eredmény 1,39 milliárd dollárra rúgott, ami 3,5 százalékos visszaesés.
- Az egy részvényre jutó eredmény 3,1 dollárt tett ki, ami 2,8 százalékos csökkenés az egy évvel korábbihoz képest, viszont a piaci várakozásokat jelentősen felülmúlta, az elemzői konszenzus ugyanis 2,13 dolláros EPS volt.
Még mindig nem növekszünk olyan gyorsan, mint szeretnénk. Lendületben vagyunk, elégedettek vagyunk a fejlődésünkkel, de tudjuk, hogy még sok tennivalónk van.
- mondta Spencer Neumann, a Netflix pénzügyi igazgatója az eredményeket bemutató tájékoztatón, aki hozzátette, hogy
Nagy változás, hogy a következő negyedévtől kezdődően a Netflix menedzsmentje már nem ad előrejelzést az előfizetők számára vonatkozóan, de a negyedéves gyorsjelentésben továbbra is publikálja ezeket a számokat.
- írta a CNBC. A folyó negyedévre még megfogalmaz várakozásokat a vezetőség, 4,5 millió nettó új előfizetőt várnak, amit az időszaki megjelenésekre és az év utolsó három hónapjára jellemző szezonalitásra alapoz a vállalat. A bevételnek nem kedvez a devizaárfolyamok alakulása, de kismértékű növekedést jósol az egy évvel ezelőtti szintről, a szeptember-decemberi negyedévet 7,8 milliárd dolláros bevétellel zárhatja a Netflix.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A Netflix novemberben elindítja az új, olcsóbb, hirdetésekkel támogatott előfizetéseket 12 országban, a cég nagyon optimista az új hirdetési üzletágával kapcsolatban. Bár a negyedik negyedévben még nem járul hozzá jelentősen az eredményhez, idővel fokozatosan bővülhet - közölte a vállalat.
A jövő évtől a Netflix megkezdi a jelszómegosztás visszaszorítását célzó lépéseit, a gyorsjelentést követő tájékoztatón azt is elmondta a menedzsment, hogyan. Azoknak, akik jelenleg más fiókját használják, felajánlják, hogy a profilt átvihetik egy saját előfizetésre. Az előfizetések tulajdonosainak pedig felajánlják alszámlák létrehozásának lehetőségét, így egy valamivel drágább előfizetéssel mások is használhatják a szolgáltatást.
A Netflix korábbi becslései szerint mintegy 100 millió háztartás előfizetés nélkül használja a Netflix szolgáltatását, abban az időben, amikor ezt a becslést adta a vállalat, 222 millió előfizetője volt hivatalosan a cégnek
- emlékeztetett a Marketwatch. A negyedéves számokat jól fogadták a befektetők, a zárás utáni kereskedésben több mint 14 százalékkal lőtt ki a Netflix részvényeinek árfolyama. A részvények nagyot estek idén, az év eleje óta lefeleződött az árfolyam.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Meghívó (x)
XXVII. közgyűlését tartja az MGYOSZ
-
Műtárgyak, mint befektetés: trend vagy lehetőség? (x)
Rolex és Vaszary uralják ma az értékkövető piacot
Portfolio Gen Z Fest 2025


