Bizonytalanság uralkodik a magyar kriptopiacon a júliusi törvénymódosítás óta, amely büntetőjogi következményekkel fenyegeti a kriptokereskedelem résztvevőit.

Kilencedjére készítette el a Forbes a legértékesebb magyar celebek listáját, ahová izgalmas új dobogósok is bekerültek: Rúzsa Magdi például idén először lett dobogós, de Schobert Norbertnek is végre sikerült visszaküzdenie magát a Top 20-ba.
Majka énmárkája a legértékésebb, Rúzsa Magdi először dobogós – derül ki a Forbes idei A legértékesebb magyar celebek listájából. Az üzleti magazin kilencedjére pontozza a hazai sztárok teljesítményét, idén először hat kategória részletes elemzésével állította össze az élmezőnyt. Az új módszertannak köszönhetően izgalmas helycserés támadásokat, nagy előzéseket és meglepő eséseket is látni a magyar celebvilág toplistáján.
Sebestyén Balázs, a lista tavalyi győztese sokáig fej-fej mellett haladt Majkával a dobogó első fokáért: az ózdi rapper az egyik legnézettebb tévés műsorvezetőként végül sajtóemlítésekkel, címlapszereplésekkel és online jelenlétével előzte be az így második helyre visszaeső Balázst. Majka neve az elmúlt egy évben – többek között turnéjának, tévés műsorainak és háromnapos lagzijának köszönhetően – kikerülhetetlen lett, énmárkáját kemény munkával csúcsra pörgetve négy helyet átugorva lépett fel a Forbes celeblistájának élére. Rúzsa Magdi hasonlóan nagyot, hat helyet szökkent előre, az énekesnő idén először került fel a dobogóra.
A dobogón túl D. Tóth Kriszta és Schobert Norbert visszatért a Top 20-ba, új szereplőként pedig Szabó Zsófi és Rácz Jenő került fel a listára. Ha a kieső celebeket nem figyeljük, az új módszertan legnagyobb esését Till Attila nevénél láthatják az olvasók: ő a tavalyi hatodik helyről zuhant a tizenhetedik pozícióba.
Érték, nem értékítélet
A Forbes módszertana hat kategóriában osztályozta a celebeket 1-től 10-ig terjedő skálán: ismertségük, láthatóságuk, kedveltségük, hitelességük, pénztermelő képességük és online jelenlétük került mérésre – ezek átlaga adja az úgynevezett Forbes-Celebindexet, ami egy-egy szereplő énmákájának értékét mutatja.
Fontos kiemelni, hogy üzleti magazinként a celebek üzleti értékéről, énmárkájuk egészségéről és sikerességéről beszélünk, nem az érték alatt általában értett szellemi-erkölcsi megbecsülésről. A Forbes-Celebindexnek persze eleme a valódi teljesítmény és a profizmus is, amit a hitelesség kategóriában pontozunk, de ez még mindig csak egy része a teljes képnek
– mondja Knittel Martin, újságíró.
Az összeállítás alapja az NRC Marketingkutató és Tanácsadó Kft. a 18-59 éves magyar lakosság körében végzett reprezentatív kutatása, valamint a Sentione online médiafigyelő platform celebek internetes megjelenéseinek mennyiségét és érzelmi töltetét, márkaegészségét tartalmazó elemzése. A Forbes ezen felül vizsgálta a sztárok hazai médiamegjelenéseit, címlapszerepléseit és márkaegyüttműködéseit, továbbá a reklámügynökségek, hazai vezető nagyvállalati márkák és a média képviselőinek szakmai zsűrijével közösen értékelte a sztárokat.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Fördős a legkedveltebb, Schoberték megosztóak
Évek óta papírforma szerint alakult a legkedveltebb és leghitelesebb celeb kategóriagyőzelme: Borbás Marcsi az NRC kutatása alapján rendre az első helyen végzett. Most is ő lett az elsőszámú közönségkedvenc, a módszertan új elemeként mért, pozitív és negatív tartalmak arányát elemző márkaegészség-indexet is figyelembe véve idén viszont itt is trónfosztás történt: Fördős Zé hajszállal előzte be a második legkedveltebb Rúzsa Magdit és a most csak harmadik Borbást. A szakmai zsűri és a Forbes szerkesztőségi pontjaira is támaszkodó leghitelesebb celeb kategórianyertese 2022-ben D. Tóth Kriszta lett, akinek tartalmi profizmusát a közönség is kiemelkedően értékeli – DTK viszont kevésbé ismertebb és láthatóbb, ezek pedig már szükséges feltételek az élmezőnybe jutáshoz.
Ebben az értelemben D. Tóth pont a Schobert-Rubint páros ellentéte. Ők ismertségük, online elérésük és rendszeres sajtómegjelenéseik alapján akár dobogósok is lehetnének, de az NRC kutatása szerint a legmegosztóbb celebek közé tartoznak. Ezek a különbségek mutatják, hogy az élmezőny tetejének eléréséhez vagy mind a hat kategóriában kiemelkedően jól kell teljesíteni, amit például Rúzsa Magdinál láthatunk, vagy egy-egy metrika visszatartó erejét más kategóriákban jóval erősebben kell kompenzálni, ahogy azt a szintén megosztóbb Majka teszi
– mondja Knittel Martin.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Hitelfelvétel 2025-ben: mire figyelnek leginkább a magyarok?
Kutatásunkban arra keressük a választ, hogy olvasóink milyen szempontok alapján vesznek fel hitelt.
-
Újabb okosórás fizetést vezet be a Gránit Bank (x)
A Garmin és a Xiaomi okosórákon is érintésmentesen fizethetnek a napokban élesített fejlesztés révén a Gránit Bank ügyfelei. A bank az innovációval tovább bővítette a gyors és kényelmes fizetési megoldásainak körét.


