Koronavírus: így alakult át milliónyi magyar érdeklődési köre egyetlen hónap alatt

2020. március 31. 15:30

A COVID-19 otthonmaradásra kényszerítette a legtöbb magyart is. Az iskolák, munkahelyek és látványosságok bezárása óriási változást hozott a mindennapi életünkbe. Az emberek érdeklődési köre a feje tetejére állt. Mutatjuk, mennyire!

A Picodi.com elemző csoport megvizsgálta a Google keresések tartalmát és rangsorolta a legnépszerűbb tevékenységeket a világjárvány idején. Ezek pedig a következők.

Otthon rekedve

Az elemzés közelebbről megvizsgálta a legnépszerűbb tevékenységeket és hobbikat, mint, mozi, olvasás, különböző játékok és még sok más. Megnézték, az e tevékenységekhez kapcsolódó keresések gyakoriságát 2020 márciusában és összehasonlítottákaz előző évek márciusi adatával.

Hogyan változott meg a magyar emberek hobbija a karantén alatt?

A statisztikák kiértékelése után a következő eredmények születtek: szinte az összes tevékenység, amihez el kell hagynunk az otthonunkat vesztett a népszerűségéből: a mozizás 81 százalékkal csökkent, színház 68 százalékkal, koncertek 67 százalékkal. A magyarok elvesztették érdeklődésüket a nyelvtanulás iránt is (62%-kal csökkent).

A legnagyobb megemelkedett érdeklődés most a sorozatok iránt mutatkozik (356%-os változással), otthoni edzés (300%), és online játékok (117%). Az adatok alapján úgy tűnik az egészség megőrzése is fontos szerepet játszik a relaxálással töltött idő mellett az otthoni edzés népszerűségének emelkedése kapcsán.

JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 3 300 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 324 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 71 484 forintos törlesztőt (THM 11,39%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

Az online kurzusok is népszerűbbek 58 százalékkal, ami jelentheti a munkaerőpiac bizonytalan helyzete okozta szükségességet az új képesítések elsajátításában Különböző kreatív tevékenységek, mint a kollázs készítés (73%), rajzolás (30%), horgolás (13%) is népszerűséget nyertek. Érdekesség továbbá, hogy bár otthon töltjük napjainkat, a főzés és takarítás iránt vesztettünk az érdeklődésből -10 és -38 százalékkal.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. május 24. szombat
Eszter, Eliza
21. hét
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2025. május 24. 19:15
Agrárszektor  |  2025. május 24. 18:28