A gyűjthető figurákat és kártyajátékokat, a LEGO-kat és interaktív játékokat rendelték a legtöbben a gyereknapot megelőző hetekben.

2023. november 7-én az Európai Fogyasztóvédelmi Szervezet (BEUC) és 13 ország tagszervezetei, köztük a Tudatos Vásárlók Egyesülete panaszt nyújtottak be az Európai Bizottsághoz és a fogyasztóvédelmi hatóságok hálózatához (CPC), és felszólították őket, hogy indítsanak vizsgálatot több gyártó, többek közt a Coca-Cola HBC, a Danone és a Nestlé Waters/Nestlé félrevezető olyan kereskedelmi állításaival kapcsolatban, amelyek a termékeik újrahasznosíthatóságára vonatkoznak. A BEUC által indított szakértői elemzés szerint az ilyen állítások nem felelnek meg a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatokra vonatkozó uniós szabályoknak.
Akár ruhát vásárolunk, bankszámlát nyitunk vagy palackozott ásványvizet veszünk, fogyasztóként egyre inkább a lehető legfenntarthatóbb döntést akarjuk meghozni, és ehhez megbízható információkat keresünk. Eközben pedig téves és megtévesztő állításokkal bombázznak minket, és nehéz, gyakran lehetetlen eldönteni, melyik állításban vagy címkében bízhatunk.
Az európai átlagfogyasztó évente mintegy 118 liter palackozott ásványvizet iszik, és ennek 97%-át műanyag flakonokba töltik. Az italos palackok az európai strandok műanyagszennyezésének egyik fő forrása. Az italipar olyan újrahasznosíthatósági állításokhoz folyamodik, amelyek kutatásaink szerint túl homályosak, pontatlanok vagy/és nem kellően megalapozottak.
Három fő aggodalomra okot adó állítást találtak a mostani elemzésben:
- "100%-ban újrahasznosítható",
- "100%-ban újrahasznosított": Ez az állítás tévesen azt sugallja, hogy a teljes palack teljes egészében újrahasznosított anyagokból készült,
- Zöld képek használata, amelyek a fenntarthatóságot sugallják. A jelentés elkészítésben részt vett a Tudatos Vásárlók Egyesülete is, észrevételeivel megkereste a Gazdasági Versenyhivatal Fogyasztóvédelmi Irodáját. További információk az Egyesület oldalán.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Többtucat termék árát csökkentette a Lidl: ezeknél a leglátványosabb a változás
Az árréstoppal érintett termékeken kívül is jelentős árcsökkentéssel találkozhatnak a vásárlóka a Lidl boltjaiban.
-
Az újratölthető flakonok a kozmetikai iparba is betörtek (+Videó)
A Respray flakonokat már 30 üzletben tölthetjük újra.


