2025 áprilisában a kivitel volumene 2,3%-kal, a behozatalé 0,1%-kal maradt el az előző év azonos időszakának volumenétől.

Jelenleg évente mintegy 35 millió tonnányi olyan elektronikai hulladék kerül a szemétdombokra, melyeket egyébként még meg lehetett volna menteni és további évekig használni. Éppen ezért a tartós fogyasztási cikkek, elsősorban háztartási berendezések valóban tartós használatát célozza az az Európai Bizottság által nemrég előterjesztett direktíva-tervezet, mely többek között kötelezné a gyártókat arra, hogy az eladástól számított legalább 5, maximum 10 évig tartó időszakban az adott termék javíthatóságát biztosítsák.
Az Európai Bizottságnak a friss előterjesztése alapján a tartós fogyasztási cikkek, így elsősorban a háztartási nagygépek vásárlóit újabb jogok illetnék meg. Csak így érhető el, hogy a termékek az utóbbi években folyamatosan egyre rövidebbé váló csereciklusa újra kitolódjon, ezzel gátat vetve az e-hulladék mennyiség drasztikus növekedésének, azaz végeredményben fenntarthatóbbá váljon a szegmens működése - írja a hwsw.hu.
A tervek szerint az eladóknak (illetve gyártóknak) a jótállási, illetve a szavatossági időszak alatt kötelező lesz javítaniuk a termékeket, kivéve, ha a javítás drágább, mint a termék kicserélése. Újdonság, hogy a kétéves szavatossági időszak leteltét követően is kötelezné bizonyos, pontosan megnevezett termékkörök gyártóit arra, hogy termékeik javíthatóságát biztosítsák, termékcsoporttól függően a vásárlástól számított minimum öt, maximum tízéves jogvesztő határidőig. Ilyen termékek egyebek mellett
- a hűtők,
mosógépek,
porszívók,
televíziók, de az EU mérlegeli, hogy a kötelezettség
az okostelefonokra és
tabletekre is kiterjedjen.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


