November közepéig 700 millió palackot, üveget és dobozt váltottak vissza Magyarországon az új visszaváltási rendszerben.
A tetőfedéssel foglalkozó szakemberek tapasztalata szerint, a felhasznált anyagok tekintetében a megrendelők továbbra is a kerámia tetőcserepet választanák leggyakrabban a kínált lehetőségek közül. A cserepeket a beton tetőfedő anyagok követik – derült ki egy friss kutatásból. A reprezentatív felmérés a szakemberek üzleti kilátásaira is rákérdezett, így kiderült, hogy bár az elmúlt három évben növekedett a megrendelésállományuk, a jövőt még mindig inkább csak rövid-közép távon tudják tervezni.
A Wienerberger Téglaipari zRt. kutatásában megkérdezettek szinte kivétel nélkül a kerámiacserepet, vagy a betoncserepet tartják a legnépszerűbb választásnak, 47 százalékuk az előbbit, 43 százalékuk az utóbbit használja a leggyakrabban. Az egyéb megoldások, mint például a cserepes-lemez és a korcolt lemez fedések ennek megfelelően sokkal kevésbé keresettek Magyarországon (6 és 3 százaléktól kérik ezt legtöbbször). Ha rajtuk múlna, a tetőfedő szakemberek ennél is nagyobb arányban (54%) választanák a kerámiacserepet munkájuk során.
A tetőfedés fontos jellemzői szempontjából vizsgálva, a megkérdezettek többsége szintén a kerámia tetőcserepet tartja a legjobb választásnak. Időtállóság szempontjából 57 százalékuk szavaz bizalmat ennek a megoldásnak. A betoncserép esetében a megkérdezettek negyede (26%), a korcolt lemezfedésnél pedig 16 százalék szerint állja leginkább az idő múlását. A környezetbarát tetőfedőanyagok tekintetében még egyértelműbb a konszenzus, hiszen meggyőző többség (80%) értett egyet abban, hogy a kerámia tetőcseréppel dolgozni a leginkább környezettudatos választás.
A legtöbb tetőfedő (76%) szerint a kerámia tetőcserép az az anyag, amelyik hosszabb távon is népszerű lehet az építők és építtetők körében egyaránt. 58% a beton tetőfedő anyagnak is bizalmat szavazna hosszútávon is. Minden negyedik megkérdezett a korcolt lemezfedést (25%), minden ötödik pedig a cserepes lemezfedést (22%) is jó megoldásnak gondolja a távolabbi jövőben is.
Ami az üzlet- és ügyfélszerzést illeti, az elmúlt három évben a többség megnövekedett megrendelés mennyiséget tapasztalt: közel minden második (48%) vállalkozás jelentős, 20 százalékot meghaladó növekedésről, minden ötödik pedig 20 százalék vagy az alatti növekedésről számolt be. Mindössze 7 százalék szenvedett el jelentős visszaesést, ők elsősorban a társas vállalkozások közül kerültek ki.
Ezzel együtt, a tetőfedéssel foglalkozó vállalkozások többsége (67%) jelenleg csak fél-egy évre látja biztosítottnak előre a munkáit. Minden ötödik vállalkozásnak 1-2 évre, minden tizediknek pedig csak félévre vagy annál is kevesebb időre van előre lekötött munkája. A társas formában működő tetőfedők valamivel hosszabb távon is előre látják a munkáikat.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Meglehetősen komoly egyetértés mutatkozott abban, hogy a következő években a megkérdezettek előtt álló legnagyobb kihívás a vállalkozások anyagi stabilitásának fenntartása (94%) és a géppark/eszközállomány fejlesztése (92%) lesz. Ezen kívül a tanulás és képzés (81%), valamint a megbízható, magasan képzett szakemberek felvétele (79%) is nagy fontossággal, és így kihívásokkal bír.
A lakásfelújítási támogatás által generált extra igény a tetőfedő piacot is segítette: a megkérdezettek többsége (67%) arról számolt be, hogy ügyfeleik legalább 20 százaléka igénybe veszi a lakásfelújítási támogatásokat. 16 százalék szerint az ügyfelek akár 20-50 százaléka is élhet a különleges lehetőséggel.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.