10 °C Budapest
Construction worker install new roof, Electric drill used on new roofs with tiled roof

Úgy vennék a magyarok most ezt a cserepet, mint a cukrot: mégis, mit tudhatnak?

2022. szeptember 19. 19:32

A tetőfedéssel foglalkozó szakemberek tapasztalata szerint, a felhasznált anyagok tekintetében a megrendelők továbbra is a kerámia tetőcserepet választanák leggyakrabban a kínált lehetőségek közül. A cserepeket a beton tetőfedő anyagok követik – derült ki egy friss kutatásból. A reprezentatív felmérés a szakemberek üzleti kilátásaira is rákérdezett, így kiderült, hogy bár az elmúlt három évben növekedett a megrendelésállományuk, a jövőt még mindig inkább csak rövid-közép távon tudják tervezni.

A Wienerberger Téglaipari zRt. kutatásában megkérdezettek szinte kivétel nélkül a kerámiacserepet, vagy a betoncserepet tartják a legnépszerűbb választásnak, 47 százalékuk az előbbit, 43 százalékuk az utóbbit használja a leggyakrabban. Az egyéb megoldások, mint például a cserepes-lemez és a korcolt lemez fedések ennek megfelelően sokkal kevésbé keresettek Magyarországon (6 és 3 százaléktól kérik ezt legtöbbször). Ha rajtuk múlna, a tetőfedő szakemberek ennél is nagyobb arányban (54%) választanák a kerámiacserepet munkájuk során.

A tetőfedés fontos jellemzői szempontjából vizsgálva, a megkérdezettek többsége szintén a kerámia tetőcserepet tartja a legjobb választásnak. Időtállóság szempontjából 57 százalékuk szavaz bizalmat ennek a megoldásnak. A betoncserép esetében a megkérdezettek negyede (26%), a korcolt lemezfedésnél pedig 16 százalék szerint állja leginkább az idő múlását. A környezetbarát tetőfedőanyagok tekintetében még egyértelműbb a konszenzus, hiszen meggyőző többség (80%) értett egyet abban, hogy a kerámia tetőcseréppel dolgozni a leginkább környezettudatos választás.

A legtöbb tetőfedő (76%) szerint a kerámia tetőcserép az az anyag, amelyik hosszabb távon is népszerű lehet az építők és építtetők körében egyaránt. 58% a beton tetőfedő anyagnak is bizalmat szavazna hosszútávon is. Minden negyedik megkérdezett a korcolt lemezfedést (25%), minden ötödik pedig a cserepes lemezfedést (22%) is jó megoldásnak gondolja a távolabbi jövőben is.

Ami az üzlet- és ügyfélszerzést illeti, az elmúlt három évben a többség megnövekedett megrendelés mennyiséget tapasztalt: közel minden második (48%) vállalkozás jelentős, 20 százalékot meghaladó növekedésről, minden ötödik pedig 20 százalék vagy az alatti növekedésről számolt be. Mindössze 7 százalék szenvedett el jelentős visszaesést, ők elsősorban a társas vállalkozások közül kerültek ki.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 899 074 forintot 20 éves futamidőre már 6,42 százalékos THM-el,  havi 145 468 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,93% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a  Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

Meglehetősen komoly egyetértés mutatkozott abban, hogy a következő években a megkérdezettek előtt álló legnagyobb kihívás a vállalkozások anyagi stabilitásának fenntartása (94%) és a géppark/eszközállomány fejlesztése (92%) lesz. Ezen kívül a tanulás és képzés (81%), valamint a megbízható, magasan képzett szakemberek felvétele (79%) is nagy fontossággal, és így kihívásokkal bír.

A lakásfelújítási támogatás által generált extra igény a tetőfedő piacot is segítette: a megkérdezettek többsége (67%) arról számolt be, hogy ügyfeleik legalább 20 százaléka igénybe veszi a lakásfelújítási támogatásokat. 16 százalék szerint az ügyfelek akár 20-50 százaléka is élhet a különleges lehetőséggel.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. május 23. péntek
Dezső
21. hét
EZT OLVASTAD MÁR?