Megnövekedett a kereslet a fővárosi agglomerációs térség ingatlanjai iránt, 2022-höz képest 6, 2023-hoz mérten pedig 26%-kal
Az építőipar általános fellendülésének és az Otthonfelújítási támogatásnak köszönhetően tavaly tovább növekedett a barkácspiac forgalma. Az online értékesítés terén is növekvő vállalat forgalmában a top 3 termékcsoport a hidegburkolás, a kerti cikkek, valamint a szaniter voltak.Idán viszont már érződhetnek a pandémia és az orosz-ukrán háború hatásai, ez főként az ellátási problémákban és az áremelkedésben mutatkozhat meg.
Az idei évben már több kérdőjelet látni a piaccal kapcsolatban: a koronavírus-járvány, valamint az orosz-ukrán konfliktus miatt elhúzódó áruellátási problémákkal, emelkedő árakkal számol. Mindez a vásárlóerő romlása miatt a lakossági kereslet csökkenéséhez vezethet, rövidtávon azonban egyelőre ez nem tapasztalható – írja közleményében a Praktiker.
Az általános gazdasági növekedés, az építőipar fellendülése, a növekvő vásárlóerő, az Otthonfelújítási támogatás elindulása és az SZJA-visszatérítés mind pozitívan hatottak a barkácspiacra is, így a magyar tulajdonú, 33 százalékos piaci részesedésű Praktiker jó évet zárt 2021-ben. A koronavírus-járvány továbbra sem érintette negatívan a mintegy 130 ezer négyzetméteren működő áruházlánc gazdálkodását, mivel a vásárlást érdemben befolyásoló korlátozások nem voltak, sőt az év során egyre többen keresték fel a lánc 20 egységét az országban. Mindezek hatására a láncs árbevétele az előző évi 76,2 milliárdról 10 százalékkal 84,1 milliárdra, míg nyeresége 6,1 milliárd forintra ugrott.
A közel 1600 főt foglalkoztató barkácsáruház-lánc több hatékonyságnövelő fejlesztést is bevezetett 2021-ben: felgyorsította az önkiszolgáló kasszák bevezetését, melyek ma már 4 áruházban érhetőek el, és a vásárlói visszajelzések, valamint az ott bonyolított forgalom alapján egyre népszerűbbek. Az online vásárlás tekintetében a 2020-as év nagyobb arányú fejlődését tartotta a cég 2021-ben is. 2022 februárjában nyílt meg a 3 ezer négyzetméteres központi webraktár, ahonnan a házhozszállítás kiszolgálása történik.
2021-ben árbevétel szempontjából a négy legnépszerűbb termékkategória a szaniter, a kert, az építőanyagok és segédanyagok, valamint a hidegburkolás voltak. A legnagyobb növekedés – elsősorban az Otthonfelújítási támogatás hatására – ezen termékcsoportok mellett a melegburkolás és klímaberendezések területén volt. Az 50 legnépszerűbb termék között 2021-ben is voltak olyan érdekességek, mint a sörpad, a felmosószett vagy a fenyőmulcs, de népszerűek voltak egyes konyhablokkok és kanapék is.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el, havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A 2022-es, valamint távolabbi kilátásokkal kapcsolatban Pártos Zsolt, a Praktiker Kft. ügyvezető igazgatója elmondta, hogy a barkácspiac számára a legnagyobb kihívást jelenleg a járvány hatására még fennálló, de az orosz-ukrán háború miatt fokozódó áruellátási problémák, és az ezek nyomán jelentkező folyamatos, egyes árucsoportok esetében sokszor hektikus áremelkedés jelentik. A kereslet az év első felében jól alakult, azt továbbra is hajtja az Otthonfelújítási program, amit a februári SZJA-visszatérítés rövid időre még tovább is fokozott, ugyanakkor a jövővel kapcsolatban egyre több kérdőjel látszódik. Az árak emelkedése rövidtávon előrehozott vásárlásokat generál, de az év második felében már a forgalom növekedésének lassulására számít a Praktiker ügyvezető igazgatója, melynek intenzitása több tényezőtől, így például az üzemanyagáraktól, a rezsidíjaktól, az általános megélhetési költségektől is függ. Pártos Zsolt elmondta, hogy a jövőben is fenn kívánják tartani a magyar beszállítók magas, jelenleg 85 százalékos és a forgalmazott termékek esetében a hazai termékek arányát.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.