A részletfizetést érintő újítások bevezetésére annak nyomán került sor, hogy a részletfizetési konstrukciók a korábbinál hangsúlyosabbá váltak az eMAG-nál.
"Ezt nevezik ügyfélbarát szolgáltatásnak, de most komolyan???" - háborgott a Pénzcentrum egyik olvasója a JYSK online szolgáltatása kapcsán. A történet sokaknak ismerős lehet, a közösségi portálokon rendre találkozni hasonlókkal, amelyekben többbnyire csak a bútoráruház neve cserélődik. Egy biztos, a verseny fokozódik a lakberendezési piacon, amelyben komoly fegyvertény lehet az ügyfélélmény is.
"Pofátlanság, amit a JYSK művel házhozszállítás és a tétel hibás megérkezése utáni panasz kezelése terén" - számolt be tapasztalatairól a Pénzcentrum egyik hűséges olvasója. Története nem is annyira rendkívüli, a közösségi portálokon rendre találkozni hasonlókkal, függetlenül attól, hogy valaki a JYSK-től, IKEA-tól vagy épp az XXXLutztól rendelt volna.
Mint írja, "egy egyszerű kerti széket rendeltem még április végén a JYSK-től, ami 19900 Ft-ról 12500 Ft-ra volt leértékelve. Mivel az áruházi vásárlás körülményesen lett volna megoldható számomra, így az akciós ár mellett belefért az - amúgy nem olcsó - 5500 Ft-os kiszállítási díj is." Ebben eddig nincs is semmi problémás, olvasónk "kálváriája" ezután kezdődött, mivel a széket 4 láb helyett 3-mal szállították ki.
A szék kicsomagolása után pár perccel jeleztem az ügyfélszolgálatnak, hogy az egyik láb hiányzik (a lábakat külön csomagolva küldik, a vásárlónak kell rögzítenie a vázhoz - a szerk.). Az operátor két lehetőséget ajánlott. Az első az volt, hogy kicserélik a széket, amit szintén futárral küldenek majd. A bibi ennél csak annyi volt, hogy az ügyfélszolgálatos jelzése szerint ez nagyjából 2 hetes procedúra. A másik opció pedig az volt, hogy bemehetek az áruházba bármikor, ahol kaphatok egy lábat
- számolt be róla olvasónk, aki mivel nem akart várni 2 hetet, így lemondva a kényelemről, a második megoldás felé hajlott. Viszont nem adta volna olcsón magát.
Jeleztem, hogy ebben az esetben utalják vissza a kiszállítás díját, hiszen nem teljesítették a kényelmi szolgáltatást, mert mégis el kell mennem az áruházba, ahol nagy valószínűséggel ácsoroghatok még egy kört az ügyfélszolgálaton is. Az ügyfélszolgálati munkatárs viszont egyértelműen kijelentette, hogy erre nincs lehetőségem.
Olvasónk meglátása szerint ez távol áll attól az ügyfélbarát hozzáállástól, amit kommunikál magáról a JYSK. Egyrészt nem érti, miért tart két hétig kicserélni a terméket, ha a megrendeléstől számított 1 héten belül amúgy tudják teljesíteni a rendeléseket házhoz szállítással. Másrészt az is kérdéses számára, hogy miért nem lehet azt az egy lábat kiküldeni futárral.
Ezzel kapcsolatban az ügyfélszolgálati munkatárs csak annyi háttérinfót mondott, hogy az áruházi készlet és a központi raktár készlete (utóbbiból teljesítik elvileg az online megrendeléseket a szerk.) nincs átfedésben. Akármi is a helyzet, felháborítónak tartom viszont azt, hogy zsebükben a pénzemmel, olyan megoldásokat javasolnak, ami távol áll attól a szolgáltatástól, amit ígértek
- fogalmazott olvasónk, aki összegezte is a "vállalt" szolgáltatást:
Kerti széket vásároltam 12500 forintért, akciósan ugyan, de 4 lábbal, amit 5500 forintért, 5-12 napos határidőre, házhozszállítva kértem. Ehhez képest vagy elmegyek az áruházba, és bukom a kényelmi szolgáltatást és feleslegesen fizettem ki a házhozszállítási díjat; vagy várok a cseredarabra, és bőven bukom az eredetlieg vállalt 5-12 napos kiszállítási időt. Ezt nevezik ügyfélbarát szolgáltatásnak, de most komolyan???
Nagy a verseny a bútorláncok piacán
Mint arról nem olyan rég beszámoltunk, élesedilk a verseny a hazai bútoráruházak piacán. A magyar piacon jelenlévő nagyobb lakberendezési áruházláncok közül az IKEA tette közzé utolsóként a legfrissebb üzleti évére vonatkozó bevallását. Az Igazságügyi Minisztérium céginformációs szolgálatának bárki által hozzáférhető adatai alapján az IKEA Lakberendezési Kft. 2020. szeptember 1-je és 2021. augusztus 31-e között 110 milliárd forint nettó árbevételt könyvelhetett el belföldi értékesítéssel. Ez 12,6 százalékkal több, mint a tárgyévet megelőző üzleti évben. Azonban nem csak az IKEA szakíthatott az elmúlt időszakban.
A kisebb, de kiterjedtebb bolthálózattal rendelkező JYSK Kereskedelmi Kft. szintén jócskán növelte bevételeit, 11,6 százalékkal. Ezzel 57,2 milliárd forint nettó árbevételre tett szert 2020. szeptember 1-je és 2021. augusztus 31-e között. Ugyanakkor a Möbelix és Mömax boltokat üzemeltető MMXH Lakberendezési Kft. 33,8 milliárd forint nettó árbevételre tett szert utolsó üzleti évében, vagyis 2020. április 1-je és 2021. március 31-e között - ez némiképp helyezíti az összevetést. A tárgyévét megelőző üzleti évhez képest mindössze 2,9 százalékos növekedést ért el.
A piros székes áruház nettó árbevétele a belföldi értékesítést illetően viszont még jelentősen csökkent is, 12,4 százalékkal esett vissza. 2020. október 1-je és 2021. szeptember 30-a között 21,9 milliárd forintot könyveltek el. Így amíg a korábbi üzleti évben a Möbelix, Mömax és XXXLutz üzleteket összefogó cégcsoport árbevétele együttesen meghaladta a JYSK áruházakét, idén fordult a kocka, a dán lakberendezési lánc felülkerekedhetett. További részletek alábbi cikkeinkben:
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.