Riasztó eredményeket közölt az Európai Élelmiszerbiztonsági Hivatal friss jelentése.

Kiderült a takarítás-titok: rengeteg magyar belátta, az egészségük érdekében ezt meg kell csinálni
2021. október 19-ig tart a Tudatos Vásárlók Egyesülete által meghirdetett #ÖkoTakarítás hónapja kampány, melynek célja, hogy bebizonyítsa: nem kizárólag erős vegyszerekkel lehet otthonunk higiénikus és biztonságos. Ennek keretében támogatják újabb Tiszta otthon ÖkoKörök indulását, melyeknek résztvevői kiscsoportos, személyes élményeken keresztül tanulják meg, hogyan lehet egészségesebben és környezetkímélőbben tisztán tartani az otthonunkat, és elkerülni sok felesleges pénzkiadást és szemétkupacot.
Az Egyesület mérései azt mutatják, hogy a programban 2019 óta elért mintegy 500 háztartás az ÖkoKör találkozók után akár egy évvel is megtartotta zöld szokásait, környezetkímélőbben élt, 20%-kal kevesebb tisztítószert tartott a lakásban, mint az ÖkoKör végén, és 50%-kal több minősített ökoszert vagy alternatív, környezetkímélő takarítószert (pl. ecet, mosószóda) használt.
A magyarok 88%-a aggódik a tisztítószerekben lévő vegyi anyagok egészségi, 87%-uk pedig a környezeti hatásuk miatt. Éppen ezért egyre nagyobb érdeklődés mutatkozik a környezetbarát és egészségkímélőbb vegyszerek és zöld takarítási praktikák iránt. Ezt alaposan kihasználják a gyártók, amikor megpróbálnak felülni a zöld hullámra. Az Egyesület honlapján részletes elemzés található a piaci ökotrendekről, és a különböző zöldre festési praktikákról. A most induló ÖkoKörök azt célozzák, hogy a résztvevők a jövőben tudatosabban nyúljanak a polcon lévő termékekhez és kevesebb vegyszerrel oldják meg a takarítást otthonukban.
OS

Kiadták a riasztást, egyre durvul a kánikula Magyarországon: rettentő meleg lesz ezekben a megyékben
Szinte az egész országra másodfokú, narancs riasztást adtak ki a várható hőség miatt a következő napokra vonatkozóan.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


