A tranzakciós adatok alapján a fővárosban 2-3 hónap alatt keltek el az ingatlanok.
A koronavírus-járvány minden szektorra másképp hat, a lakberendezési piac bizonyos szegmenseire eddig pozitívan hatott - derül ki egy friss felméréséből, mely elsősorban a lakberendezési és lakásdekorációs termékek vásárlási szokásait vizsgálta a koronavírus-járvány idején.
A korábbi kijárási korlátozások, illetve a jelenleg is fennálló korlátozások a koronavírus-járvány terjedésének visszaszorítása érdekében mindenki számára jelentős változásokat hozott a korábban megszokott életvitelhez képest. A lakberendezési piacra ez különböző módon hatott. Egyrészt az otthon kényelme, illetve az otthoni munkavégzés megfelelő körülményeinek biztosítása előtérbe került, illetve a vásárlási szokások is megváltoztak: egyre többen vásárolnak online lakberendezési vagy lakásdekorációs termékeket is. Másrészt az utóbbi időben a lakberendezési piacon egyre népszerűbb DIY (Do it yourself - Csináld magad) megoldások tovább erősödtek - derül ki a Wallplex Magyarország legfrissebb felméréséből.
Hirtelen pénzre van szükséged? Nézd meg a bankok kölcsönajánlatait Pénzcentrum kalkulátorát!
A járvány hatására a válaszadók 34 százaléka előre hozta tervezett lakásfelújítását, míg 17 százalékuk elhalasztotta vagy időben megcsúszott vele, 18 százalékuk a betervezett lakásfelújítással terv szerint haladt, a megkérdezettek 9 százaléka pedig csak azért vágott bele a lakásfelújításba, mert a bezártság hatására sok lett a szabadidejük, egyébként ők az idei évre nem terveztek lakásfelújítást.

A kutatásban résztvevők 73 százaléka vásárolt már online lakberendezési vagy lakásdekorációs terméket idén, és ezeknek a vásárlóknak a 78 százaléka a kijárási korlátozás alatt. Fontos kiemelni, hogy a válaszadók fele már eddigi is vásárolt online lakberendezési termékeket, de a járvány alatt ezt gyakrabban tették meg, míg közel 20 százalékuk csak azért vásárolt interneten keresztül, mert a kijárási korlátozás alatt erre nem volt más lehetőségük.

A válaszadók több mint fele (57 százaléka) költött online lakberendezési termékek vásárlására abból az összegből, amit a járvány előtt szabadidős tevékenységekre fordított. A megkérdezettek több mint 70 százaléka gondalja úgy, hogy a világjárvány hatására tovább erősödött a DIY trend a lakberendezésben, hiszen a kijárási korlátozás következtében az emberek jelentős része olyan lakberendezési megoldásokat, alapanyagokat és termékeket keresett és vásárolt, amelyeknek a beszereléséhez vagy beépítéséhez nem volt szükség szakemberre.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 899 074 forintot 20 éves futamidőre már 6,42 százalékos THM-el, havi 145 468 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,93% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A kutatás eredményeit alátámasztja a Wallplex Magyarország forgalma is: az idei év első 6 hónapjában a vállalat kétszer annyi konyhapanelt értékesített, mint a tavalyi év egészében.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Meghívó (x)
XXVII. közgyűlését tartja az MGYOSZ
-
Műtárgyak, mint befektetés: trend vagy lehetőség? (x)
Rolex és Vaszary uralják ma az értékkövető piacot
Portfolio Gen Z Fest 2025


