A szokatlanul hideg 2025-ös április érezhetően megdobta a lakossági gázfogyasztást Magyarországon. Sokan számíthatnak csúnya meglepetésre elszámoláskor?
Elhelyeztük Magyarországot a tévé-térképen: kiderült, hogy hazánkban átlagosan 54 ezer forintot kell fizetni a szolgáltatásért évente. Ez kb. feleannyi, mint mondjuk a svájci TV-csekk, de a vizsgált országok közül a lengyeleknél a legolcsóbb az előfizetés, nagyjából harmadannyi, mint nálunk. Kiderült, hogy hazánkban 4 millió háztartásra 3,5 millió előfizetés jut, és a legtöbben a digitális szolgáltatást veszik igénybe.
Több európai országban is sokkalta olcsóbb a kábeltévés előfizetés éves díja, mint Magyarországon - legalábbis ez derült ki, amikor összehasonlítottuk a hazai átlagárakat az European Broadcasting Union összegzésével.A listán ugyan hazánk nem szerepelt, de a Pénzcentrum a három legnagyobb hazai szolgáltató (Digi, UPC, Telekom) tévécsomag-árai alapján kiátlagolta, hogy itthon 4506 forintba kerül egy hónapra a TV-előfizetés, egy évre tehát 54 072 forintot kell fizetni a szolgáltatásért, ami átszámolva kb. 163,8 euró - 330 forint körüli euróárfolyammal számoltunk, hiszen a hazai valuta a napokban történelmi mélypont közelébe ért az euróval szemben. Így pedig értelemszerűen minden drágább a magyaroknak, amit euróban kell kifizetni.
Ezzel a drágasági lista második felébe kerültünk: az összesítés szerint Írországban kerül nagyjából ennyibe (160 euró, átszámolva majdnem 53 ezer forint) egy átlagos előfizerés. Ellenben a franciáknál csaknem tízezer forinttal olcsóbb egy évre kifizetni a tévét: náluk ugyanis 139 euró (kb. 45 700 forint) az átlagár. Olaszországban még ennél is olcsóbb a szolgáltatás, csupán 90 euró, durván 29 600 forint egy évre náluk az átlagos előfizetési díj.
A vizsgált országok közül Lengyelországban a legolcsóbb a tévézés, nekik csak 63 euróba (20 700 forintba) kerül egy évre az átlagos előfizetés, ami havonta kb. 1700 forintot jelent.
A drágasági listát Svájc vezeti, ahol horrorisztikus 322 euróba (több mint 106 ezer forintba) kerül egy évre az átlagos tévéelőfizetés. a norvégoknál is rengeteget kell kicsengetni, ha valaki tévézni akar - ott 312 euró, 102 ezer forint az éves díj. Ausztriában sem sokkal olcsóbb beköttetni a televíziót, egy évben több mint 98 ezer forintot (300 eurót) kell fizetni.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 899 074 forintot 20 éves futamidőre már 6,42 százalékos THM-el, havi 145 468 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,93% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A 3,5 millió előfizetés országa
Az NMHH havonta készít gyorsjelentéseket a hazai tévéspiacról: a legfrissebb, júniusi adatok szerint a valamivel több mint 4 millió hazai háztartásra több mint 3,5 millió tévéelőfizetés jut. Az is kiderült, hogy immáron az előfizetések több mint 80 százaléka digitális tévére szól.
A jelentés szerint a legnagyobb magyar szolgáltató címért a Telekom és a Digi verseng - egyelőre utóbbi áll nyerésre 30,1 százalékos piaci részesedéssel, mialatt a Telekom csak egy 29,2 százaléknyi szeletet hasít a tortából. A harmadik helyen a UPC áll, 25,5 százalékniy részesedéssel. A többi kisebb szolgáltató részesedése 15,2 százalékos a piacból.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Az újratölthető flakonok a kozmetikai iparba is betörtek (+Videó)
A Respray flakonokat már 30 üzletben tölthetjük újra.
-
Meghívó (x)
XXVII. közgyűlését tartja az MGYOSZ
Portfolio Gen Z Fest 2025


