22 °C Budapest

Nem hív szakembert a magyar: pedig nagy baj lehet az otthoni bütykölgetésből

2019. július 26. 12:33

Minden év júliusának utolsó péntekén ünnepelhetjük a Rendszergazdák Megbecsülésének Nemzetközi Napját. Ha volt már valaki gondban egy nyomtató telepítésével, internetkapcsolat helyreállításával, vagy más hasonló informatikai probléma megoldásával, az tudja, milyen nagy segítséget jelenthet egy hozzáértő IT szakember a mindennapokban. Egy friss felméréséből az derült ki: az otthoni "számítógép-szakértők" bár az elején magabiztosnak tűnnek, gyakran órákig is elbajlódnak, mire helyreáll a rend(szer).

Gyakran hallani, hogy 10 millió futballszakértő, politikus vagy épp filmkritikus országa vagyunk. A Groupama Biztosító által végzett felmérés eredményei szerint az oly sokszor emlegetett "magyar lelemény" kiterjed a számítástechnikai problémák megoldására is. A kutatásból kiderült ugyanis, hogy a kisebb, vagy legalábbis annak látszó problémák esetén a felhasználók háromnegyede maga rugaszkodik neki a hibaelhárításnak. Ezt tehetik abban a reményben, hogy így hamarabb túljutnak a problémán vagy, hogy elkerülik a szervizbe mászkálás költségeit, kényelmetlenségeit. Erre azonban rá is lehet fizetni, ha a számítógép tulajdonosok nem tudják, mit is állítgatnak gépükön, telefonjukon...

Legtöbben a probléma nagyságát sem tudják felmérni

A felhasználók 74 százaléka önmaga próbálkozik a számítástechnikai - például a rendszer lelassulással, interneteléréssel vagy nyomtatással kapcsolatos - meghibásodások elhárításával. Közülük minden második "lesz, ami lesz" alapon kezd neki a javításnak, az önálló próbálkozók mindössze 23 százaléka nyilatkozott úgy, hogy ért is a számítástechnikához. A többi felhasználó ismerőstől vagy családtagtól kér segítséget, miközben gyakran érzik kellemetlennek, hogy ilyen kérésekkel zaklatják őket. Szervizbe mindössze 1 százalékuk viszi eszközét hiba esetén.

Gyakori az is, hogy sokkal nagyobbnak gondolják a problémát, mint amekkora: a megkérdezettek 73 százalékával előfordult, hogy a hiba, aminek az elhárításához hozzálátott, kisebb volt, mint hitte. 

A számítógép használók negyede akár órákig is "buherál"

A kutatás egy másik kérdése arra kereste a választ, hogy a számítógép-, tablet-, és okostelefon-használóknak vajon mennyi ideig tart, mire valahogy megoldódik a problémájuk. A válaszok alapján úgy tűnik, hogy minden negyedik IT eszköz felhasználónak órákig vagy akár 1-2 napig is várnia kell, amíg segítséget kap problémája megoldásához. Közülük is leginkább a 60 év felettieknek, iskolázottság szerint a szakképzetteknek és diplomásoknak, valamint a nemek közül inkább a nőknek viszi el sok idejét a hibaelhárítás. 

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 899 074 forintot 20 éves futamidőre már 6,42 százalékos THM-el,  havi 145 468 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,93% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a  Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

Sokat segíthet egy saját rendszergazda

"Ügyfeleink között egyre népszerűbbek azok a lakásbiztosításhoz kapcsolható szolgáltatások, amelyek igénybevételével időt spórolhatnak meg, vagy egyébként bosszúságot okozó helyzeteket egyszerűen oldhatnak meg" - mondta el a kutatás kapcsán Kádár Péter, a Groupama Biztosító termékmenedzsment igazgatója, hozzátette:

A laptopok, számítástechnikai eszközök kisebb javításai a szakértők számára egyszerű műveletek. Sok embernek azonban gondot okozhatnak, ahogyan ezt a kutatás adatai is visszaigazolták. Számukra kifejezetten hasznos lehet egy olyan internet-asszisztencia szolgáltatás, ami ma már elérhető akár egy lakásbiztosítási csomag keretén belül is.

Azok, akik igénybe vesznek internet asszisztencia-szolgáltatást, telefonon, vagy hozzájárulásuk esetén akár gépünkhöz hozzáférve kapnak segítséget a problémák elhárításában. Egy ilyen szolgáltatással akár kevesebb mint havi ezer forintért megspórolhatjuk a szerviz-bevizsgálás díját vagy a házi hibaelhárítással töltött, ugyancsak értékes időt.

NEKED AJÁNLJUK
Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. június 29. vasárnap
Péter, Pál
26. hét
Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2025. június 28. 19:20