Az idei lakásbiztosítási kampány adatai alapján egyértelműen azt mutatják, hogy a magyar ügyfelek tudatosabban és hosszabb távra tervezve biztosítják otthonaikat.
A Duna House tranzakciós adatainak elemzéséből egyértelműen látszik, hogy csökkent a befektetési céllal vásárolt lakások száma júniusban. Az első nyári hónapban a becsült tranzakciószámokból és a befektetői arányból kiindulva több mint 600 darabbal kevesebb, közel 3000 ingatlant vásároltak befektetési céllal országosan. Májusban ugyanez az adat 3600 feletti, míg áprilisban 4000-nél is több befektetői tranzakciót mutatott a hazai ingatlanpiacon. A befektetők számának és aktivitásának csökkenése a szakemberek szerint elsősorban a Magyar Állampapír Plusz elszívó hatásának volt köszönhető.
A befektetői változással párhuzamosan a lakossági vásárlóknál, az otthonteremtési célnál is erős visszaesés volt tapasztalható, ebben a szegmensben a júliusban életbe lépő családvédelmi akcióterv miatti kivárás volt a kiváltó ok. A két szegmens együttes mozgása miatt a befektetői arány minimálisan változott az elmúlt hónapban, de mivel már július első napjaiban is emelkedő érdeklődést mért az otthonteremtési vásárlók körében a Duna House, várhatóan jelentősen változni fog az arány a következő hónapokban - írják közleményükben. Amennyiben a lakossági vásárlók száma emelkedni fog és a befektetői vásárlások alacsonyabb szinten maradnak, a befektetői vásárlások az összes adás-vétel számából kisebb súllyal fognak részesedni.
Lakásvásárláshoz használd a Pénzcentrum kalkulátorát!
- nyilatkozta Benedikt Károly, a Duna House elemzési vezetője. "A befektetők a júniusi adatok alapján a fővárosban átlagosan 38 millió forintért vettek lakásokat, amely az eddigi legmagasabb, 700 ezer forint feletti négyzetméterárat jelenti ennél a vásárlócsoportnál." A Duna House Barométerben az ingatlanközvetítő vállalat a hét végén fogja publikálni a hazai ingatlanpiac második negyedévének feldolgozott adatait.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Meghívó (x)
XXVII. közgyűlését tartja az MGYOSZ
-
Műtárgyak, mint befektetés: trend vagy lehetőség? (x)
Rolex és Vaszary uralják ma az értékkövető piacot
Portfolio Gen Z Fest 2025


