2 °C Budapest

Erre a legtöbb lakásvásárló nem figyel: pedig így hamar megnőhet az ingatlana értéke

2019. április 18. 18:02

A közlekedés-fejlesztések az ingatlanpiacot is befolyásolják, feltehetőleg nem lesz ez másképp a következő évtized fejlesztéseivel sem, amelyek közül néhányat már a közelmúltban megismerhettünk a Budapesti Mobilitási Terv 2030 dokumentumból. A tanulmány számos elfogadott, már tervekben szereplő, vagy egyelőre csak tervezett közlekedési és infrastrukturális fejlesztést tartalmaz. Az elmúlt évek tapasztalatai alapján vizsgálták meg az ingatlanpiac és a beruházások összefüggéseit.

Nem új keletű megállapítás, hogy a nagy közlekedési fejlesztések egy idő után a szolgáltatások minőségének és mennyiségének javulását eredményezik az érintett környéken, így az ingatlanfejlesztők is hamar felfedezik maguknak ezeket a területeket. Ugyanez fordítva is igaz: az újonnan beépülő városrészek és a növekvő lakosságszám elkerülhetetlenné teszi a közúti- és tömegközlekedési fejlesztések megvalósítását.

Finanszírozást keresel? A Pénzcentrum lakáshitel kalkulátorával a magyar bankok lakossági hiteltermékeit hasonlíthatod össze, legyen szó lakásvásárlásról, építkezésről, felújításról, vagy épp szabad felhasználású jelzáloghitelről. Találd meg Te is a számodra legjobb konstrukciót!

Az utóbbi évek egyik leglátványosabb ingatlanpiaci fellendülése is nagyrészt egy adott tömegközlekedési fejlesztésének köszönhető. A XI. kerület az egyik legnagyobb nyertese a 4-es metró befejezésének, szinte minden részén érezhetőek hatásai: óriási ingatlanfejlesztések, a közterületek megújulása, a szolgáltatások minőségének javulása mutatja a földalatti vasút nyomvonalát a felszínen. 

A Bikás Parknál például, a metró 2014-es átadása óta mintegy 127 százalékkal növekedtek (azaz bőven megkétszereződtek) az ingatlanárak, és 22 kisebb-nagyobb projekt keretében 500 új lakás épült meg, vagy épül jelenleg a szűkebb környéken. Noha a metró átadása egybeesett a lakáspiaci fellendülés kezdetével, ezek az eredmények részben biztosan a javuló tömegközlekedési helyzet áldásos következményei

 - mondja Valkó Dávid, az OTP Ingatlanpont vezető elemzője. A már meglévő, de bizonyos szempontból kiaknázatlan tömegközlekedési lehetőségeket is kihasználják a beruházók, amire jó példa a XIII. kerület ingatlanpiacának felvirágzása. A 3-as metró nyomvonala mentén és a Váci úton található, korábban ipari területek jellemezte környéken Budapest (és Magyarország) leghosszabb irodafolyosója épült fel az elmúlt két évtizedben. Ez a fejlődés természetesen a környék lakóingatlan piacára is pozitív hatással volt, és van a mai napig. Csak 

az elmúlt 5 évben több mint kétszeresére nőtt az átlagos lakásár Angyalföldön, az említett városrész pedig jelenleg országos szinten az újlakás-építés központi helyszíne.

Az 1-es villamosvonal régóta időszerű budai meghosszabbításával szintén a XI. kerület jár jól. A Fehérvári út, Szerémi út, Budafoki út ipartelepei helyén több száz lakásos lakóprojektek és irodaházak nőnek ki a földből, a fejlesztések pedig egyre terjednek dél felé. Ellenpélda is látszik: a Kopaszi-gát óriási ingatlanberuházása egyelőre megelőzi a terület tömegközlekedési fejlesztéseit, noha már készülnek a fonódó villamos meghosszabbításának tervei. 

JÓL JÖNNE 2,8 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 2 809 920 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 62 728 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 12,86%), de nem sokkal marad el ettől az MBH Bank 62 824 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

Telebusz

Egyelőre keveseket érintő és sokak számára ismeretlen lehetőség a "telebusz" szolgáltatás. Budapesten 5 olyan nappali és egy éjszakai buszjárat létezik, amely bizonyos időpontokban csak telefonos bejelentkezésre megy el az adott megállóba. Ezek jellemzően olyan gyérebben lakott területeken helyezkednek el, amelyeket ugyan be kell kapcsolni a városi tömegközlekedési hálózatba, de állandó, egész nap elérhető járatokat mégsem érdemes ott üzemeltetni. A jövőben azonban ez is változhat. A III. kerületi Aranyhegy folyamatos beépülésének köszönhetően a ma még igénybejelentéssel működő buszjárat minden bizonnyal rendszeresen üzemelő járattá válik egyszer. 

Aki befektetési célú lakásvásárlásban gondolkodik, annak érdemes odafigyelnie a fővárost érintő nagyobb fejlesztésekre. Minden nagyobb közlekedési fejlesztés - legyen az sétálóutca kialakítása, új elkerülő út, vagy villamos vonal - befolyásolja a környék jellegét és ingatlanpiacát is. Aki évtizedes távlatban szeretne ingatlanba fektetni, az mindenképp keressen fel olyan szakembert, aki jól tájékozott városfejlesztési kérdésekben is

 - javasolja Valkó Dávid.

NEKED AJÁNLJUK
Kihívásból lehetőség – Innováció a nyelvtanulásban gyerekeknek (x)

A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.

Sokkal több magyar gyereket bántanak így: igazi kegyetlen világ ez, bárki óriási bajba kerülhet

A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.

Jön az V. Mindset Meetup hétvégén, építs te is kapcsolatokat, ne maradj le! (x)

Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.

Járt már homoktövis szüreten? Most megteheti! (x)

Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. november 21. csütörtök
Olivér
47. hét
November 21.
"Helló!" Világnap
November 21.
Halászati világnap
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
A magyar Real Estate Agent találkozó a Kalmárok közreműködésével
Future of Finance 2024
Mi lesz a szerepe a pénzügyekben az AI-nak?
Sustainable World 2024
Zöld finanszírozási lehetőségek, befektetési döntések, ESG megfelelés
EZT OLVASTAD MÁR?