Az idei lakásbiztosítási kampány adatai alapján egyértelműen azt mutatják, hogy a magyar ügyfelek tudatosabban és hosszabb távra tervezve biztosítják otthonaikat.
Még mindig nagyon üzlet az Airbnb: 2017-ben 35 százalékkal növekedett a vendégéjszakák számát tekintve 2016-hoz képest, így az év végére végére megközelítette a 1,5 milliót.
Az Airbnb aktivitás 2017-ben jelentősen, 35 százalékkal növekedett a vendégéjszakák számát tekintve 2016-hoz képest, így 2017 végére megközelítette a 1,5 milliót.
Az Airbnb piaci részesedése az eltöltött vendégéjszakák tekintetében jelentős növekedést mutatott, a 2016-ban mért 10,2 százalékos értékről 2017-re már elérte a 14,3 százalékot. Ennek eredményeképpen az Airbnb piaci részesedése Budapesten már az európai jelentősebb városokkal összevetve is az élmezőnybe tartozik. Míg ez az érték Párizsban 15,2 százalék, vagy Barcelonában 13,2 százalék, addig Amsterdamban 11,7 százalék, Madridban 10,1 százalék, de Londonban már csak 6,9 százalék, míg Berlinben mindössze 6,5 százalék.
A Colliers International és a Hotelschool The Hague friss, Budapestre vonatkozó Airbnb elemzése alapján az V., VI., VII. kerületben történik a budapesti foglalások 69 százaléka, így a foglalások erős területi koncentrációt mutatnak. Ezeken a területeken a bérbeadók a szobaárak tekintetében is magasabb árszintet tudnak elérni, mint a kevésbé népszerű kerületekben. Az Airbnb kereslet továbbra sem számottevő a város többi kerületében.
A kutatásból kiderül, hogy a budapesti Airbnb piacot inkább a professzionális bérbeadók mozgatják, mivel a bérbeadók többsége (65%) kettőnél több lakást ad bérbe. Ez a szám jelentősen meghaladja a legtöbb európai nagyvárosban jellemző, 40-50 százalékos átlagot. Az előző évekhez hasonlóan 2017-ben is az egyszobás, teljes lakás volt a legnépszerűbb választás, mivel a foglalások közel 55 százaléka ilyen típusú szálláshelyen történt.

Kvíz: Jártál már Miskolcon, mennyit tudsz a Bükk fővárosáról? Ez a 10 kérdés sok helybélin is kifog!
A Pénzcentrum mai kvíze talán még egy echte miskolcin is kifog.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Meghívó (x)
XXVII. közgyűlését tartja az MGYOSZ
-
Műtárgyak, mint befektetés: trend vagy lehetőség? (x)
Rolex és Vaszary uralják ma az értékkövető piacot
Portfolio Gen Z Fest 2025


