A kormány új adócsomagja számos változást hoz a vállalkozások, magánszemélyek és önkormányzatok adózási szabályaiban.
A jelenlegi két év helyett legfeljebb egy évre szóló hűségidőt köthetnének a távközlési szolgáltatók az ügyfelekkel az elektronikus hírközlésről szóló törvényt módosító kormánypárti javaslat szerint - írja a Népszava és a Világgazdaság.
A javaslat általános indoklása szerint a hűségszerződések teljesen kiszolgáltatottá teszik a fogyasztókat, mert számos szolgáltató úgy alakítja ki díjtételeit, hogy csak ilyen szerződés megkötésével érje meg igénybe venni az adott szolgáltatást. Gyakori jelenség, hogy a hűségidő lejártával a fogyasztó csak jóval drágább díjtételek mellett tudja igénybe venni ugyanazt a szolgáltatást, egészen addig, amíg újabb hűségszerződést nem köt. Ugyanakkor a szolgáltatók számos esetben akár egyoldalúan is módosíthatják a szerződési feltételeket, ami nem mindig szolgálja a fogyasztók érdekeit.
A módosítás ezért lehetővé tenné, hogy az előfizetőket kedvezőtlenül érintő egyoldalú szerződésmódosítás - például a díjtételek megemelése, a szolgáltatás tartalmának megváltoztatása vagy a tévés szolgáltatások esetében a csatornaösszetétel módosítása - esetén a fogyasztóknak lehetőségük legyen a határozott idejű szerződés felmondására anélkül, hogy abból hátrányuk származna.
A Népszava megkeresett több szolgáltatót, amelyek közül a Magyar Telekom úgy reagált: épp az okoz hátrányt az előfizetőknek, ha megszűnik vagy lerövidül a határozott idejű szerződés időtartama alatt adott kedvezmények lehetősége. Emellett figyelmeztettek arra, hogy a hűségidő egy évben történő maximálása különösen érzékenyen érintené a magas árszínvonalú okostelefonok elérhetőségét, hiszen a rövidebb hűségidő miatt az ezekre adott kedvezmények nagysága csökkenhet.

Kvíz: Jártál már Miskolcon, mennyit tudsz a Bükk fővárosáról? Ez a 10 kérdés sok helybélin is kifog!
A Pénzcentrum mai kvíze talán még egy echte miskolcin is kifog.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Meghívó (x)
XXVII. közgyűlését tartja az MGYOSZ
-
Műtárgyak, mint befektetés: trend vagy lehetőség? (x)
Rolex és Vaszary uralják ma az értékkövető piacot
Portfolio Gen Z Fest 2025


