Országos szinten a oldalon a keresők fele még mindig ház iránt érdeklődik.
Az ünnep legfontosabb értékének a családi együttléteket tarják a magyarok, legtöbben annak örülnének, ha készpénzt kapnának karácsonyra, de a többség várhatóan szépségápolási termékeket kap majd.
Ma már a boríték sem sértő ajándék, a magyarok - főleg a fiatalok - leginkább készpénznek örülnének karácsonyi ajándékként - derül ki abból a reprezentatív felmérésből, amelyet az NRC készített a CIB Bank megbízásából. A kutatás eredménye szerint
Népszerűek még a könyvek, CD-k, DVD-k, ruházati cikkek és az okostelefonok is, amelyek 13 és 16 százalék közötti eredményt értek el, a számítógép, laptop, illetve az óra és ékszer pedig a válaszadók 10 százalékánál került a három leginkább vágyott ajándék közé.
Nem biztos azonban, hogy mindenki megkapja majd az áhított ajándékot, az adni tervezett ajándéktárgyak összetétele ugyanis némileg eltér a vágyottaktól: ezek esetében a legtöbb válaszadónál a szépségápolási cikkek szerepelnek a hármas listán, 22 százalékos aránnyal - feltehetően azért, mert a többség úgy véli, hogy nehéz egy ilyen ajándékkal melléfogni.
A kézzel készített tárgyakra vágyók vágya teljesülhet a legnagyobb valószínűséggel, ugyanis 13 százalék tervezi ilyennel meglepni szeretteit. Emellett sokan - 10 és 18 százalék közötti aránnyal - ruhaneműt, könyvet, CD-t, DVD-t, vagy játékot ajándékoznak karácsonykor, készpénzt mindössze 8 százalék, élményajándékot pedig 6 százalék tervez adni.
Otthon ünnepel a többség
A karácsony legfontosabb része viszont egyértelműen a családi együttlét. A válaszadók négyötöde úgy véli, hogy ez az igazán jó karácsony feltétele, így az ünnepek idén is ennek megfelelően telnek majd. A karácsonyt a felnőtt lakosság közel kilenctizede otthon (is) tölti, pihenéssel és készülődéssel, de viszonylag sokan látogatják meg távolabbi rokonaikat ezekben a napokban: a válaszadók 37 százaléka nyilatkozott így. A családnak idén is fontos szerep jut: a magyarok 54 százaléka szűk családi körben - házastársával, gyermekével - képzeli el a Szentestét, de tízből négyen távolabbi hozzátartozójuk társaságát (is) élvezhetik, egyedül mindössze a válaszadók 7 százaléka marad december 24-én.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 899 074 forintot 20 éves futamidőre már 6,42 százalékos THM-el, havi 145 468 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,93% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Ragaszkodik a magyar lakosság a hagyományos ünnepi képhez is: tízből hatan állítják, nincs igazi karácsony karácsonyfa nélkül, a megkérdezettek 44 százaléka szerint pedig a fehér karácsony az igazi. A válaszadók 29 százaléka szerint a megszokott karácsonyi menü is kell, amelynek idén a bejgli lesz a főszereplője - minden második (55 százaléknyi) válaszadó tervezi, hogy ez a karácsonyi finomság is az ünnepi asztalra kerül.
Átlagosan negyvenezer forint jut a kiadásokra
A kutatás eredményei szerint a felnőtt lakosság fele 25 ezer forintnál kevesebbet költ el a karácsonyi ünnepkörhöz kapcsolódóan, míg további 24 százalék 25 ezer és 50 ezer forint között áldoz erre a célra. 75 ezer forint felett ugyanakkor már csak a magyarok 13 százaléka költ a karácsonyi ünnep kapcsán, így átlagban nem egészen 40 ezer forintot tesz ki a válaszok alapján kalkulált átlagos költség. Az ajándékok vásárlásánál a legtöbb vásárló hipermarketeket is felkeres - 77 százalékuk nyilatkozott így - de bevásárlóközpontok üzleteiben (67 százalék), diszkontáruházban (54 százalék), karácsonyi vásárban (50 százalék) és interneten keresztül (49 százalék) is sokan tervezik az ajándékok beszerzését.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Meghívó (x)
XXVII. közgyűlését tartja az MGYOSZ
-
Műtárgyak, mint befektetés: trend vagy lehetőség? (x)
Rolex és Vaszary uralják ma az értékkövető piacot
Portfolio Gen Z Fest 2025


