10 °C Budapest

Kiderült, milyen ajándékot szeretne karácsonyra a legtöbb magyar

2016. december 14. 12:03

Az ünnep legfontosabb értékének a családi együttléteket tarják a magyarok, legtöbben annak örülnének, ha készpénzt kapnának karácsonyra, de a többség várhatóan szépségápolási termékeket kap majd.

Ma már a boríték sem sértő ajándék, a magyarok - főleg a fiatalok - leginkább készpénznek örülnének karácsonyi ajándékként - derül ki abból a reprezentatív felmérésből, amelyet az NRC készített a CIB Bank megbízásából. A kutatás eredménye szerint 

a top három leginkább vágyott ajándék a készpénz (25 százalék), a kézzel készített személyes ajándék (18 százalék) és az élményajándék - legyen szó például utazásról vagy koncertjegyről (17 százalék).

Népszerűek még a könyvek, CD-k, DVD-k, ruházati cikkek és az okostelefonok is, amelyek 13 és 16 százalék közötti eredményt értek el, a számítógép, laptop, illetve az óra és ékszer pedig a válaszadók 10 százalékánál került a három leginkább vágyott ajándék közé.

Nem biztos azonban, hogy mindenki megkapja majd az áhított ajándékot, az adni tervezett ajándéktárgyak összetétele ugyanis némileg eltér a vágyottaktól: ezek esetében a legtöbb válaszadónál a szépségápolási cikkek szerepelnek a hármas listán, 22 százalékos aránnyal - feltehetően azért, mert a többség úgy véli, hogy nehéz egy ilyen ajándékkal melléfogni. 

A kézzel készített tárgyakra vágyók vágya teljesülhet a legnagyobb valószínűséggel, ugyanis 13 százalék tervezi ilyennel meglepni szeretteit. Emellett sokan - 10 és 18 százalék közötti aránnyal - ruhaneműt, könyvet, CD-t, DVD-t, vagy játékot ajándékoznak karácsonykor, készpénzt mindössze 8 százalék, élményajándékot pedig 6 százalék tervez adni.

Otthon ünnepel a többség

A karácsony legfontosabb része viszont egyértelműen a családi együttlét. A válaszadók négyötöde úgy véli, hogy ez az igazán jó karácsony feltétele, így az ünnepek idén is ennek megfelelően telnek majd. A karácsonyt a felnőtt lakosság közel kilenctizede otthon (is) tölti, pihenéssel és készülődéssel, de viszonylag sokan látogatják meg távolabbi rokonaikat ezekben a napokban: a válaszadók 37 százaléka nyilatkozott így. A családnak idén is fontos szerep jut: a magyarok 54 százaléka szűk családi körben - házastársával, gyermekével - képzeli el a Szentestét, de tízből négyen távolabbi hozzátartozójuk társaságát (is) élvezhetik, egyedül mindössze a válaszadók 7 százaléka marad december 24-én.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 899 074 forintot 20 éves futamidőre már 6,42 százalékos THM-el,  havi 145 468 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,93% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a  Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

Ragaszkodik a magyar lakosság a hagyományos ünnepi képhez is: tízből hatan állítják, nincs igazi karácsony karácsonyfa nélkül, a megkérdezettek 44 százaléka szerint pedig a fehér karácsony az igazi. A válaszadók 29 százaléka szerint a megszokott karácsonyi menü is kell, amelynek idén a bejgli lesz a főszereplője - minden második (55 százaléknyi) válaszadó tervezi, hogy ez a karácsonyi finomság is az ünnepi asztalra kerül. 

Átlagosan negyvenezer forint jut a kiadásokra

A kutatás eredményei szerint a felnőtt lakosság fele 25 ezer forintnál kevesebbet költ el a karácsonyi ünnepkörhöz kapcsolódóan, míg további 24 százalék 25 ezer és 50 ezer forint között áldoz erre a célra. 75 ezer forint felett ugyanakkor már csak a magyarok 13 százaléka költ a karácsonyi ünnep kapcsán, így átlagban nem egészen 40 ezer forintot tesz ki a válaszok alapján kalkulált átlagos költség. Az ajándékok vásárlásánál a legtöbb vásárló hipermarketeket is felkeres - 77 százalékuk nyilatkozott így - de bevásárlóközpontok üzleteiben (67 százalék), diszkontáruházban (54 százalék), karácsonyi vásárban (50 százalék) és interneten keresztül (49 százalék) is sokan tervezik az ajándékok beszerzését.

NEKED AJÁNLJUK
Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2025. május 16. 20:31