Az idei lakásbiztosítási kampány adatai alapján egyértelműen azt mutatják, hogy a magyar ügyfelek tudatosabban és hosszabb távra tervezve biztosítják otthonaikat.
Tízből kilenc magyar szerint az értékbecslő, az ingatlanhirdetési felület és a bank a lakáseladás és -vásárlás kötelező kelléke - derül ki egy friss felmérésből.
Ingatlanközvetítőre a megkérdezettek 86 százaléka szerint van szükség, közel hasonló arányban vélekednek így a hiteltanácsadókról. Befektetési szakembert azonban csak alig több mint a válaszadók fele venne igénybe az ingatlan-tranzakciójához - derül ki az OTP Ingatlanpont és az NRC Marketingkutató felméréséből.
A kutatás szerint az ingatlanirodát igénybe vevő eladók fele azért fordul közvetítőhöz, mert így számos vevőjelölthöz juthat. Ráadásul válogatott vásárlókhoz, hiszen 44 százalékuk arra számít, hogy az ingatlanos megóvja a nem megfelelő vevőjelöltektől. De az ingatlanos mellett biztonságban érzik magukat az eladók is, aki úgy érzik, segítségükkel elkerülhetők az eladási folyamat buktatói
Elsősorban a földrajzi távolság, az időnyomás és a magas ingatlanérték növelheti az ingatlanosok szerepét. Ha szorít az idő, a megkérdezettek 57 százaléka szerint érdemes ingatlanos segítségét kérni az eladáshoz. A fél évnél rövidebb időtartam keveseket motivál, viszont ha több mint hat hónapja hirdetik az ingatlant, 44 százalék szerint már érdemes közvetítővel tárgyalni.
Nagy értékű ingatlan eladásakor a megkérdezettek 40 százaléka fordulna ingatlanoshoz, hitellel vett lakáshoz a vásárlók közel ötöde tartaná érdemesnek ingatlaniroda igénybe vételét.

Kvíz: Jártál már Miskolcon, mennyit tudsz a Bükk fővárosáról? Ez a 10 kérdés sok helybélin is kifog!
A Pénzcentrum mai kvíze talán még egy echte miskolcin is kifog.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Meghívó (x)
XXVII. közgyűlését tartja az MGYOSZ
-
Műtárgyak, mint befektetés: trend vagy lehetőség? (x)
Rolex és Vaszary uralják ma az értékkövető piacot
Portfolio Gen Z Fest 2025


