A lakásfelújítók több mint fele a fűtésszámláját csökkentené, de csak kevesen kérik ki szakember véleményét arról, hogy mivel és hogyan szigeteljék lakásukat, házukat - közölte felmérésének eredményét a Knauf Insulation magyar leányvállalata.
A megkérdezett magyar családiház-tulajdonosok 54 százaléka energia-megtakarítás, azaz a fűtésszámla csökkentése miatt fogott a felújításba, és csak ezt követően volt szempont a kényelem (36 százalék), valamint az ingatlan esztétikai állapotának javítása (30 százalék).
A felújítás során a családiház-tulajdonosok közül ablakcserét 35 százaléka hajtott végre, fűtéskorszerűsítést 29 százalékuk, homlokzati, tető-, illetve padlásszigetelést 28 százalékuk, tetőfelújítást, illetve ezek kombinációját 25 százalékuk végezte el a ház energiahatékonyságának javítása érdekében. A felhasznált szigetelőanyagok kiválasztásánál nem a minőség, hanem az ár a döntő, és a felújítók nem a tervező és kivitelező szakemberek, hanem a kereskedők véleményét kérik ki.
A felújítás megtervezéséhez a tulajdonosok egyharmada vesz igénybe szakembert - derül ki a felmérésből. A megfelelő építőanyagok és termékek kiválasztásában pedig már csak 10-ből 2 megrendelő kéri szakember segítségét. A kutatás szerint 100-ból mintegy 60 családi ház homlokzat-szigetelését végzi szakkivitelező vagy generálkivitelező, a fennmaradó 40 ingatlanon ezt a munkafázist is a tulajdonos saját maga végzi el.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


