A lakossági kiadásokat is terheli a dráguló üzemanyag, a növekvő vállalati terhek a béreken keresztül szintén a háztartásokon csattannak - írja a Napi Gazdaság.
Az üzemanyagok árának változása a kiskereskedelmi forgalomban is megjelenik. Az élelmiszerek után a legnagyobb kiadást régóta az üzemanyag jelenti, aránya pedig a fogyasztás csökkenése mellett is fokozatosan emelkedik.
A fő kérdés, hogy az áremelkedést mennyire képesek vásárlóikra hárítani a cégek. A hazai gyenge kereslet, valamint a mérsékelt versenyképesség ezt nem támogatja − mondta a Napi Gazdaságnak Hegedűs Miklós, a GKI Energiakutató Kft. ügyvezető igazgatója. Ennek következménye a vállalati nyereség csökkenése, ami vagy a béreken keresztül a háztatások fogyasztásában vagy a cég fejlesztésein keresztül a beruházásokban, de mindenképp lecsapódik a GDP belső felhasználásában.
A kivitt, illetve behozott áruk és szolgáltatások áralakulásának arányát mérő külkereskedelmi cserearány romlásán keresztül a drágulás a nettó kivitelre is mérséklően hat. Az igazán jó minőségű árukat gyártó országok könnyen megoldják a megnövekedett költségek vásárlókra hárítását, a hazai termékeknél azonban korlátozott a lehetőség az árak áthárítására. Mindez az importárakat emeli, anélkül, hogy az export értékét növelné, azaz több megtermelt árut kell külföldre szállítani ugyanakkora behozott volumen mellett ahhoz, hogy a nettó kivitel szintje ne változzon − fogalmazott Hegedűs Miklós.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
30 éve együtt – az INTERSPAR múltja, jelene és jövője (x)
A SPAR Magyarország nem csupán egy új üzlettípust hozott be az országba, hanem egy modern, kényelmes és családbarát vásárlási élményt is, amely azóta is milliók mindennapjainak része.
Portfolio Gen Z Fest 2025


